به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از رویترز؛ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، امروز (یکشنبه) اعلام کرد که توافق بین روسیه و آمریکا برای از بین بردن تسلیحات شیمیایی سوریه می تواند منجر به" تخریب کامل" زرادخانه این کشور شود.


وی که در مراسم یادبود سربازان اسرائیلی به هلاکت رسیده طی جنگ سال ۱۹۷۳ سخن می گفت افزود: " ما امیدواریم تفاهمی که بین آمریکا و روسیه درباره سوریه کسب شده است دارای نتایجی باشد. "
نتانیاهو گفت: " این تفاهم ها از طریق نتیجه آنها مورد قضاوت قرار خواهند گرفت یعنی با تخریب کامل تمام ذخایر تسلیحات شیمیایی که توسط رژیم سوریه علیه مردم خودش بکار گرفته شده است. "


این در حالی است که یووال اشتاینیتز وزیر امور راهبردی اسرائیل در این باره به رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت، مانند هر قرارداد و توافق دیگری این قرارداد نیز با نتایجش مورد ارزیابی و قضاوت قرار خواهد گرفت. ما امیدواریم این قرارداد عملی شود. این قرارداد مزیت ها و مضراتی دارد.


وزیر امور راهبردی اسرائیل در ادامه افزود، از یک سو این قرارداد فاقد سرعت لازم برای از بین بردن سلاح های شیمیایی سوریه است. از سوی دیگر این قرارداد جامع تر است و دولت سوریه را ملزم به از بین بردن سلاح های شیمیایی و عدم استفاده مجدد از این سلاح ها کرده است.
آویگدور لیبرمن رئیس کمیته امور خارجی و دفاعی پارلمان رژیم صهیونیستی نیز گفت، اطلاعاتی که اسرائیل از سوریه جمع آوری کرده کمک زیادی به تایید همکاری دولت بشار اسد برای اجرای این توافق خواهد کرد.