به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، پس از مستقر شدن هر دولتی، موضوع انتخاب استانداران به عنوان بازوهای اجرایی دولت در استان ها مورد توجه قرار می گیرد.

دولت تدبیر و امید نیز قطعا برنامه جامعی برای انتخاب استانداران دارد ولی در هفته های اخیر موضوع انتخاب استانداران جدید بیشتر با اخبار تائید نشده طرف بوده، تا اخبار دقیق!

انتخاب استانداران تهران و مازندران طی هفته گذشته نتوانست شایعه ها را کم کند و این روزها نیز برخی رسانه ها خبر تشکیل کمیته ای متشکل از اسحاق جهانگیری، حسین فریدون، محمدباقر نوبخت، اکبر ترکان و عبدالرضا رحمانی فضلی برای انتخاب گزینه های استانداری، می دهند.

ظاهرا موضوع انتخاب استاندار تا زمان نهایی شدن آن، کانون گمانه زنی و شایعه خواهد بود.

کمیته ای سه نفره برای تعیین استانداران، شایعه ای که تکذیب شد

خبر تشکیل کمیته سه نفره برای تعیین استانداران در دولت تدبیر و امید اولین شایعه ای بود که برای وزارت کشور به وجود آمد.

ماجرا از مصاحبه کمال الدین پیرموذن نماینده اردبیل در مجلس که خبر از تشکیل کمیته ای سه نفره (متشکل از اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، یونسی معاون سیاسی- امنیتی رئیس جمهور و رحمانی فضلی وزیر کشور) برای انتخاب استانداران داد شروع شد.

محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور اولین کسی بود که ضمن تکذیب خبر منتشره در مورد تشکیل کمیته سه نفره برای تعیین استانداران، اظهار داشت: نمی دانم مبنای این اخبار نادرست از کجاست؟

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز نشست خبری خود در ۱۲ شهریور را با پرداختن به شایعات درباره تشکیل کمیته انتخاب استانداران پایان داد و گفت: تعیین کمیته هایی که مسئولیت وزیر کشور در تعیین استانداران را خدشه دار کنند یا اختیارات وزیر کشور را زیر سؤال ببرند و یا مداخله کنند، از برنامه های رئیس جمهور نیست.

* ابقاء استانداران احمدی نژاد؛ شایعه ای که بازهم تکذیب شد

این خبر که تقریبا هیچ منبع رسمی نداشت به سرعت در فضای رسانه ای کشور پخش شد.

البته پیش از این اخباری از گوشه و کنار مبنی بر احتمال ابقا برخی دولتی های سابق شنیده شده بود ولی این موضوع درباره استانداران به سرعت تکذیب شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی درباره احتمال ابقاء هفت الی هشت نفر از استانداران دولت احمدی نژاد گفت: این موضوع صحت ندارد.

با این تکذیب وزیر، احتمال ابقاء استانداران دولت دهم بسیار پائین آمد و احتمالا تا ماه آینده باید شاهد انتصاب ۳۱ استاندار جدید از سوی وزیر کشور بود.

* استانداران معتدل و پاکدست انتخاب می کنیم

رحمانی فضلی در همایش ائمه جمعه سراسر کشور که هفته گذشته در تهران برگزار شد برخی ویژگی استانداران دولت دبیر و امید را برشمرد.

وزیر کشور با اشاره به برخی ویژگی های مدیران از نگاه خود گفت: ما استاندارانی را انتخاب می کنیم که نگاه اعتدالی، سابقه مفید، نگاه و فهم اقتصادی داشته باشند، پاکدست بوده و برنامه های دولت را قبول داشته و همچنین قانونمدار باشند.

وی در این زمینه خاطرنشان کرد: من می توانستم مثل قبل استانداران را به تشخیص خودم انتخاب کنم؛ ولی می دانم اگر در مقدمه کار با هماهنگی و انسجام پیش برویم کارها بهتر دنبال خواهد شد. ما به دنبال این هستیم که در استانداری ها از افرادی با گرایش های مختلف استفاده کنیم.

بنابر این گزارش، این اظهارات وزیر کشور را نیز می توان یکی دیگر از حاشیه های انتخاب استانداران نامید. تاکید بر انتصاب استانداران پاکدست و معتدل این شبهه و سوال را به وجود آورد که آیا استانداران دوران احمدی نژاد چنین سبقه ای را ندارند؟

به هر حال انتصاب هرچه سریعتر استانداران می تواند به همه این حواشی پایان داده و شایعات پیرامون آن را از بین ببرد.