به گزارش پارس به نقل از مشرق، سکینه نهمتی در وبلاگ تنگسیر نوشت: منطقه خاورمیانه چون بشکه باروت در انتظار جرقه ای برای شعله ورشدن است؛ جرقه ای که آمریکا هر لحظه ممکن است آن را برافروخته کند و اسرائیل و ارتجاع منطقه برای شعله ورتر شدن آن آتش مدام در آن می دمند.

به راستی چرا؟ مردم سوریه قربانی کدام کینه اند؟ چه جرمی مرتکب شده اند که تاوان آن را باید از زن و مرد و کودک و پیر با هم بپردازند؟ کدام حق را ناحق کرده اند؟ به کدام کشور لشکرکشی کرده اند؟ آتش کدام جنگ را شعله ور کرده اند؟ به کدام کشور تروریست اعزام کرده اند؟ کدام کشور را اشغال کرده اند و هزاران پرسش بی پاسخ دیگر؛ سوری ها این روزها خود قربانی همه این جنایات اند.

این روزها در سوریه جنایات هولناکی رخ می دهد که حتی نمی توان تصاویر اینترنتی کوتاه آن را مشاهده کرد؛ آیا تاریخ این صحنه ها را از یاد خواهد برد که کودکان بی دفاع سوری به آسانی هدف کینه تروریست ها قرار می گیرند و چون غنچه ناشکفته پرپر می شوند؟

آیا هیچ وجدان بیدار و انسان آگاه صحنه های هولناک سربریدن زنان، مردان و سربازان سوری را که با بی شرمی به تصویر کشیده می شود از یاد خواهد برد؟ آیا ما از یاد خواهیم برد که سوریه بخشی از جهان اسلام و مهد تاریخ این دین کهن سرزمین زینب کبری (س) این روزها در آتش بغض و بیدادها می سوزد؟ نه از یاد نمی روند.

یا رسول الله (ص) ما شرمنده ایم؛ ما شرمنده ایم؛ چطور در قیامت چشم در چشم شما بگوییم که فلسطین را پس نگرفته داریم با دست خودمان سوریه را از دست می دهیم.

حال این روزهای سوریه حال عبرت است؛ حاکمان مسلمانی که بر سر جان سوری ها شرط بندی کرده اند برای حفظ تاج و تخت متزلزل شان؛ در آتش جنگ سوریه می دمند تا آتش احساسات در حال غلیان ملت هایشان دامنشان را نگیرد.

سوریه را قربانی کرده اند تا چند صباحی بیشتر بر تخت های به خون آلوده شان تکیه زنند؛ اسد را نمی خواهند چون مثل آنها حاضر نیست فلسطین را قدس را قبله اول مسلمانان را به اسرائیل بفروشد.

اسد را نمی خواهند چون این پسر خلف چون پدرش در خط مقدم مبارزه با اسرائیل است؛ سوریه مقتدر را نمی خواهند تا خط مقاومت ضد اسرائیلی در منطقه شکسته شود؛ سوریه شکسته شود، نصرالله در خطر قرار می گیرد، نصرالله به خطر بیفتد ایران حامیانش را در منطقه از دست می دهد، ارتجاع منطقه چه به دست می آورند تاج و تختی که بر خون مردم سوریه، لبنان، فلسطین و عراق استوار شده است.

خدایا باورش بسیار سخت شده است که مسلمانی بر مسلمانی تیغ بکشد؛ آتش ارتجاع منطقه و ترکیه در حمله به سوریه از آتش آمریکا و اسرائیل تند تر است؛ جهان اسلام باید از مشاهده اوضاع امروز سوریه قالب تهی کند از شرمندگی، نمی دانم چرا مسلمانان از وضعیت امروز جهان اسلام تا حالا قالب تهی نکرده اند.