به گزارش پارس به نقل از فارس، تظاهرات کنندگان فلسطینی در مقابل سازمان ملل در شهر غزه تجمع کرده و مخالفت خود را با هر گونه حمله احتمالی آمریکا به سوریه اعلام کردند.

در همین رابطه « جمیل مزهر» عضو کمیته مرکزی جبهه خلق برای آزادی فلسطین طی سخنانی گفت: سوریه با توطئه صهیونیستی-آمریکایی که هدف از آن نابودی دولت و ملت این کشور است، مواجه است و آنها می خواهند سوریه را به صحنه جنگ داخلی، طایفه ای و مذهبی بین طایفه های مختلف تبدیل کنند.

« عصام ابودقه» عضو کمیته مرکزی جبهه دموکراتیک نیز از سازمان ملل خواست تا برای توقف حملات آمریکا علیه سوریه و تضمین حمایت از آن اقدام نماید و تجاوزات علیه سوریه را که نقض آشکار منشور این سازمان و قانون بین المللی است، متوقف سازد.

وی اظهار داشت: ملت مصر و همه ملت های عربی می دانند که رژیم اسرائیل، اراضی فلسطین، سوریه و لبنان را اشغال کرده و تنها طرفی است که از تجاوز خارجی علیه سوریه یا هر کشور عربی دیگر سود می برد.

وی تصریح کرد که راه حل های نظامی و سیاسی آمریکا در کشورهای عربی جز ویرانی و خرابی چیزی دیگری نداشته است.

واکنش حماس به برگزاری مراسم یهودیان در داخل مسجدالاقصی

جنبش حماس اظهارات مقامات صهیونیستی درباره حق یهودیان برای برگزاری مراسم دعای خود در مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد و از امت اسلامی و عربی دعوت کرد به وظایف و مسئولیت های خود در قبال خطرات بی شماری که پیش روی مسجد الاقصی قرار دارد، عمل کنند.

سخنگوی جنبش حماس در اظهاراتی مطبوعاتی تاکید کرد که تصمیم دشمن صهیونیستی برای فراهم کردن زمینه برگزاری مراسم دعای یهودیان در داخل مسجد الاقصی، هتک حرمت آشکار مقدسات اسلامی و جریحه دار کردن احساسات و عواطف بیش از یک میلیارد و نیم مسلمان در سرتاسر جهان و بی احترامی به اعتقادات آنان به شمار می رود.

« سامی ابو زهری» در ادامه موضع جنبش فتح و تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله و اصرار آن بر ادامه مذاکرات بی نتیجه سازش و همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی و ممانعت از فعالیت مقاومت در کرانه باختری را به شدت محکوم و تاکید کرد که این مسائل سرپوشی بر جنایت های دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین خواهد بود.

جنبش حماس از تمامی ملت فلسطین به ویژه ساکنان قدس و سرزمین های اشغالی ۴۸ دعوت کرد از مسجد مبارک الاقصی در مقابل جنایت ها و طرح های شوم و خطرناک دشمن صهیونیستی دفاع کنند.

یورش صهیونیست ها به مسجدالاقصی

ده ها نفر از شهرک نشینان صبح امروز سه شنبه نیز با حمایت ارتش رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی یورش بردند.

« ناجح بکیرات» رئیس بخش نسخه های خطی در مسجدالاقصی گفت که رژیم صهیونیستی بر اساس طرح برنامه ریزی شده برای تخلیه مسجدالاقصی از نمازگزاران و مدافعان آن به منظور تخریب آن برای بنای معبد کذایی، عمل می کند.

وی تصریح کرد که حمایت رژیم صهیونیستی از شهرک نشینان برای یورش روزمره به مسجدالاقصی چیز عجیبی برای ساکنان قدس نبود زیرا دولت این رژیم چنین تصمیمی دارد و یهودیان را به حضور دائمی در مسجدالاقصی تشویق می کند.

وی افزود که اجرای طرح معبد کذایی به دنبال سیطره دولت رژیم اشغالگر بر باب المغاربه و در سایه شرایط منطقه ای و محلی که خدمت به طرح صهیونیستی، واقعا نزدیک شده است.

گروه های صهیونیستی افراطی از مدت ها پیش تقریبا به صورت روزمره به مسجدالاقصی یورش می آورند اما یورش روز چهارشنبه گذشته شدید بود و موجب درگیری بین نمازگزاران و نظامیان رژیم صهیونیستی شد.