به گزارش پارس ، مهر به نقل از شینهوا، کمی پس از سخنرانی آنتونیس ساماراس نخست وزیر یونان درباره سیاست اقتصادی دولت و پایان دوره رکود اقتصادی در این کشور در سال ۲۰۱۴، هزاران معترض در اعتراض به تدابیر ریاضت طلبانه به خیابانهای" تسالونیکی" دومین شهر بزرگ آمدند.

ساماراس در این سخنرانی به مردم یونان اطمینان داد که اقتصاد بیمار کشورش پس از شش سال رکود اقتصادی و سه سال اتخاذ تدابیر ریاضت طلبانه به منظور جلوگیری از ورشکستگی و بحران بدهی بهبود می یابد.

این رهبر محافظه کار یونانی به گونه ای سخنرانی کرد که یونان روزهای بهتری را پیش رو دارد و درآمد مردم که در سه سال گذشته به دلیل کاهش میزان دستمزد و افزایش مالیات ۳۰ درصد کاهش یافته و نرخ بیکاری ۲۸ درصد افزایش یافته بود، بهتر می شود.

این تظاهرات به فراخوان اتحادیه های کارگری و احزاب مخالف در شهر تسالونیکی برگزار شد و نگرانی های زیادی درباره موج جدید اقدامات سختگیرانه پس از ارزیابی جدید اتحلادیه اروپا و نمایندگان صندوق بین المللی پول در هفته های آتی درباره وضعیت ثبات و رشد اقتصادی این کشور وجود دارد.

این اظهارات درحالیست که در پی پرداخت دومین بسته حمایتی صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا به مبلغ ۱۶۳.۷ میلیارد یورو به یونان، " یانیس استورناراس" وزیر دارایی این کشور اعلام کرده است آتن برای بهبود وضعیت اقتصادی خود در سالهای آتی به ۱۰ میلیارد یورو کمک مالی نیاز دارد که این کمک نباید با پیش شرط خاصی همراه باشد.