به گزارش پارس به نقل از کیهان، این محافل - به ویژه در میان اتباع این رژیم جعلی- از یک سو خوشحالند که در معرض آتش انتقام جبهه مقاومت ضدصهیونیستی که اعلام کرده اولین اهداف حمله خود را مراکز حساس اسرائیل قرار می دهد، قرار نمی گیرند و از دیگر سو نمایش علنی عجز رژیم آمریکا را خالی شدن عقبه خود از مهم ترین حامی راهبردی می دانند.
روزنامه یدیعوت آحارونوت با اشاره به سخنان اوباما مبنی بر به تعویق افتادن حمله به سوریه نوشت: نمایندگان این گام غیرمنتظره را با « حیرت» واکنش نشان دادند. آنان متعجب اند از این که اوباما آشکارا حمله به سوریه را به تعویق انداخته است.


این روزنامه می نویسد: در اورشلیم این برداشت وجود دارد که اوباما پس از عقب نشینی بریتانیا و با توجه به نظرسنجی منفی در آمریکا دچار ترس شده است.
به گزارش دویچه وله در عین حال می توان دید که به تعویق افتادن حمله برای بسیاری از ساکنان اسرائیل [اراضی اشغالی] که از حمله تلافی جویانه می ترسند خبر خوبی بوده است.
دویچه وله خاطرنشان کرد: برای منتقدان اوباما چرخش ناگهانی او موجب تردید عمیق نسبت به جدیت آمریکا به عنوان مهمترین متحد و حامی اسرائیل می شود. آنان تصمیم اوباما را بیش از هر چیز به عنوان پیامی خطرناک به کشورهایی چون ایران می دانند.


در همین حال الکس فیشر، تحلیل گر اسرائیلی، می نویسد: « دنیا برای سوریه نمی جنگد، سوریه کشور بی اهمیتی است که برای کسی جالب نیست و این درسی است برای اسرائیل» . در صورتی که ما در شرایطی بحرانی با ایران قرار بگیریم هیچ کس در جهان حاضر نخواهد بود به خاطر ما حتی یک هواپیما را به حرکت درآورد. در بهترین حالت تنها شاید از اسرائیل حمایت لفظی کنند.


اما روزنامه هاآرتص نوشت: بیانیه اوباما برای اسرائیل، بشارت دهنده بازگشت به زندگی طبیعی بود و می توان حدس زد که از لحظه ای که زمانبندی جدید برای حمله مشخص شود؛ آماده باش اطلاعات عملیات و اسلحه ضدهوایی در مناطق شمالی کاهش خواهد یافت. با این حال در این میان ظاهرا برای ما فرصتی پیش آمده که بتوانیم رفتار دولت واشنگتن را در برابر چالش استراتژیک احتمالی با برنامه هسته ای ایران در آینده ارزیابی کنیم و البته نتایج این تحلیل برای اسرائیل اصلا خوشایند نیست.


روزنامه اسرائیلی « هیوم» نیز در مطلبی با عنوان « میزان ناامیدی قابل پیش بینی بود» تاکید کرد: « سران ارتش اسرائیل کوچک ترین شکی نداشتند که همین روزها حمله آمریکا به سوریه واقع خواهد شد، اما همان طور که پیش بینی می کردیم رفتار اوباما ناامید کننده و حیرت آور بود و بعد از سخنرانی وی این سؤال ها مطرح شد که آیا بالاخره حمله ای صورت خواهد گرفت؟ حمله چگونه خواهد بود؟ اگر کنگره موافقت نکند چه خواهد شد؟ و اگر اوباما برای حمله در سطحی بسیار پایین به سوریه دست به دامن کنگره شود، وقتی نوبت به حمله به تاسیسات هسته ای ایران برسد آیا کنگره موافقت خواهد کرد؟ » .


پروفسور اشلومو آرنسون، استاد علوم سیاسی در دانشگاه عبری بیت المقدس نیز به بی بی سی می گوید: « مشکل اساسی برای آقای نتانیاهو سوریه نیست بلکه ایران است. بنابراین مسئله برای او این است که اقدام نظامی آمریکا که حداقل تا نهم سپتامبر (دوشنبه آینده) عقب افتاده، آیا این کار علامتی به ایران خواهد بود؟ یعنی اگر ایران به گسترش برنامه اتمی اش ادامه بدهد آیا آمریکا دست به حمله نظامی خواهد زد یا نه؟ » .
با این حال نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتقاد از اظهارات وزیر مسکن این رژیم در خصوص آمریکا از وزیران کابینه خواست از ایراد هرگونه اظهارنظر علیه آمریکا ممانعت کنند.


به گزارش روزنامه معاریو، نتانیاهو، انتقادات شدیدی را از اوری اریل، وزیر مسکن رژیم صهیونیستی به دلیل انتقاداتش درباره تاخیر آمریکا در حمله به سوریه ایراد کرد و گفت: ما در اوضاعی هستیم که براساس مسئولیت مان نباید چنین اظهاراتی را ایراد کنیم. من از شما می خواهم به مسئولیت هایتان ادامه داده و از اظهارات غیرمسئولانه و غیرمدبرانه در برابر هم پیمانانمان ممانعت کنید


معاریو همچنین از قول مقامات صهیونیستی نوشت: اوباما ترسو است