به گزارش پارس به نقل از فارس، « ساین برودست» ، مقام سابق ناتو و عضو حزب کارگر نروژ با اشاره به تهدیدات حمله علیه سوریه گفت: اوضاع در سوریه سخت و جدی است. هر روزی که بدون پایان یافتن خصومت ها سپری می شود، منجر به کشته شدن یا فرار مردم بیگناه می شود.
 
وی به موضع حزب خود در قبال تحولات سوریه اشاره کرد و افزود: حزب کارگر نروژ از همه طرفهای درگیر می خواهد تا خصومت ها را متوقف کرده و به دنبال راه حلی مسالمت آمیز باشند.
 
برودست در ادامه گفت: در رابطه با حملات شیمیایی باید بگویم که اجازه به بازرسان سازمان ملل برای انجام بازرسی های خود و همچنین انتشار گزارش خود بدون هیچ مانعی اهمیت بسیاری دارد.
 
وی بر نقش پررنگ تر سازمان ملل در این زمینه تاکید کرد و گفت: حزب کارگر نروژ بر نقش شورای امنیت بسیار تاکید دارد. دیدگاه ما این است که شورای امنیت سازمان ملل باید دور هم جمع شده و بر گام های جدید بعدی احتمالی از طرف جامعه بین الملل توافق کنند.
 
روسیه و چین اعلام کرده اند که در شورای امنیت هر گونه اقدام نظامی علیه سوریه را وتو خواهند کرد.
 
برودست در زمان دبیرکلی « یاپ دهوپ شفر» ، معاون یکی از مدیران ارشد در ناتو بود. وی همچنین عضو حزب کارگر نروژ نیز هست.
 
در همین حال، « یاپ دهوپ شفر» دبیر کل سابق سازمان ناتو در واکنش به جنگ روانی غرب در ارتباط با اقدام نظامی احتمالی علیه سوریه اعلام کرد که مداخله نظامی در سوریه هیچ نتیجه ای نخواهد داشت و آمریکا باید در عوض حمله، برای رسیدن به یک راه حل سیاسی در قبال بحران این کشور، به ایران و روسیه متوسل شود.
 
دبیر کل سابق ناتو در مصاحبه با تلگراف، ضمن اشاره به اینکه آمریکا باید از اقدام نظامی علیه دولت « بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه اجتناب کند، تاکید کرد که پیدا کردن راه حلی در قبال بحران سوریه که شامل ایران و روسیه نباشد، غیر ممکن است.
 
شفر  از سران مربوطه جهان خواست تا از محدودیت های خود را کنار بگذارند و کنفرانسی را در ژنو ترتیب دهند تا چگونگی پایان بخشیدن به جنگ داخلی در سوریه به شیوه ای مسالمت آمیز مورد بحث گذاشته شود.
 
دبیر کل سابق ناتو که در فواصل سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ میلادی به عنوان دبیرکل ناتو فعالیت داشت، استدلال کرد که حمله برنامه ریزی شده آمریکا به سوریه هیچ نتیجه ای نخواهد داشت؛ وی گفت: شعور و فهم هر کسی که فکر می کند برای این جنگ وحشتناک در سوریه یک راه حل نظامی وجود دارد، باید بررسی قرار بگیرد.
 
این خبر در شرایطی منتشر می شود که « باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا مدعی شده است که در حال برنامه ریزی برای اجرای یک حمله نظامی محدود در سوریه است تا اسد را به دلیل استفاده از حملات شیمیایی که بنا بر اعلام واشنگتن به مرگ هزار و ۴۲۹ نفر در دمشق منجر شده است، مجازات و تنبیه کند.
 
این در حالیست که دولت سوریه استفاده از تسلیحات شیمیایی را رد کرده است و علاوه بر این، تعدادی از شورشیان مسلح مستقر در سوریه در مصاحبه اخیر خود با خبرنگار خبرگزاری « آسوشیتدپرس» اذعان کرده اند که آنها تصادفا از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند.