به گزارش پارس، تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان« تله سور» ؛ نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا روز یکشنبه با ارسال نامه ای برای باراک اوباما، همتای آمریکایی خود از او خواست تا با منصرف شدن از دخالت نظامی در سرزمین سوریه اجازه ندهد فجایعی که در عراق به بار آمد، حادث شوند.

مادورو در صفحه شخصی خود در توئیتر در خصوص این نامه نوشته است: برای اوباما نامه ای نوشتم و از او خواستم تا همچون کشور ما خواستار برقراری ثبات و صلح در سوریه شود. در این نامه به عشق ما به انسانیت اشاره کردم و فریاد ایجاد صلح سر دادم.

وی برخی از آنچه در نامه نوشته است را در توئیتر آورده است: امیدوارم که شما از برپایی این جنگ تاسف بار جلوگیری کنید و نگذارید هیچ یک از سلاح ها و تجهیزاتی را که در مکان های مختلف برای حمله به سوریه مستقر کرده اید، مورد استفاده قرار گیرند؛ زیرا که همگان می دانیم که برپایی این جنگ نتیجه ای جز کشت و کشتار افراد بیگناه ندارد.

رئیس جمهور ونزوئلا روز شنبه در مصاحبه ای خبری ضمن محکوم کردن مجدد تصمیم مقامات کشورهای غربی برای حمله به خاک سوریه این اقدام را" حمله ای جنایتکارانه" خواند.

مادورو در خصوص این تصمیم گفت: ما در هر صورت حمله به سوریه را محکوم می کنیم زیرا که این حمله از نظر ما دارای ویژگی جنایتکارانه است.

رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه افزود: حتی اگر ثابت شود که در این کشور عرب زبان سلاح های شیمیایی استفاده شده است آیا جایز است که برای مبارزه با این اقدام از بمب و سلاح استفاده شود تا مرگ و میر بیشتری در برداشته باشد؟ از نظر ما راه حل پاسخ نظامی پاسخی شایسته نیست.

وی در ادامه افزود: از نظر ما چنین اقدامی توضیحی ندارد. این اقدام اقدامی ظالمانه است که پیامدهای ناگوار و تاسف باری به همراه دارد.

او در انتها خاطر نشان کرد: این بسیار تاسف برانگیز است که باراک اوباما به نقض قوانین سازمان ملل متحد بی احترامی کند.