به گزارش پارس به نقل از فارس، مجله تایم امروز، پنجشنبه (۷ شهریور) در گزارشی درباره تحولات سوریه نوشت: « دیپلماسی با ایران کلید پایان دادن به جنگ سوریه است» .

این گزارش ضمن اشاره به تعداد افرادی که در سوریه بر اثر جنگ دو ساله در این کشور کشته یا آواره شده اند، می نویسد: « دیپلماسی با سوریه مستلزم تعامل کامل با روسیه و به خصوص ایران است؛ دو کشوری که از نفوذ بر روی دمشق برخوردار هستند. در غیر این صورت، جنگ با سوریه احتمالاً بدون آنکه چشم اندازی برای آن وجود داشته باشد، بدون پایان ادامه خواهد یافت. »

در ادامه این گزارش تصریح شده است که رهبران ایران درباره تبعات مداخله نظامی در سوریه هشدار داده اند اما موضع تهران درباره سلاح های شیمیایی و درباره سوریه ممکن است پنجره ای برای تعامل با این کشور باز کند.

تایم می نویسد: « ایران در جنگ با عراق از حمله شیمیایی نیروهای عراقی آسیب دید. با آنکه ایران مسئولیت حمله شیمیایی سوریه را متوجه شورشی های این کشور دانست، رئیس جمهور این کشور روز ۲۷ آگوست در پیامی نوشت که ایران به جامعه بین المللی اخطار می کند از تمام توانش برای جلوگیری از استفاده از سلاح های شیمیایی در هر جای دنیا، به خصوص در سوریه جلوگیری کند