به گزارش پ ارس به نقل از فارس، اخبار برخی تحولات در مصر، نیجریه و سودان در زیر آمده است:

دعوت ائتلاف حمایت از مشروعیت در مصر برای برگزاری تظاهرات ضدکودتا

ائتلاف حمایت از مشروعیت در مصر به برگزاری تظاهرات میلیونی در روز جمعه آینده در محکومیت کودتا ارتش دعوت کرد.

قرار است این تظاهرات با عنوان « جمعه نتیجه نهایی» و به منظور درخواست بازگشت محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر به قدرت و نیز درخواست آزادی رهبران اخوان المسلمین برگزار خواهد شد.

ادامه تظاهرات طرفداران محمد مرسی در مصر

شماری از طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر و هواداران گروه اخوان المسلمین در استان البحیره علیه کودتای نظامی تجمع ضد کودتا برگزار کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی خواستار سرنگونی حکومت نظامیان در این کشور و بازگشت مرسی به قدرت هستند.

اعضای هیئت داوری اتحادیه آفریقا برای بررسی تحولات مصر، وارد قاهره شدند

اعضای هیئت آفریقایی به ریاست آلفا عمر کوناری رئیس جمهور پیشین مالی، برای دومین بار در یک ماه اخیر وارد مصر شده اند و قرار است در مدت اقامت در این کشور با مقام های مختلف مصری دیدار و با آنان درباره حوادث مصر گفت وگو می کنند.

۱۸ کشته در حمله افراد مسلح در شمال نیجریه

افراد مسلح ناشناس دستکم ۱۸ نفر را در دو منطقه در ایالت بنیو در شمال نیجریه کشتند.

مهاجمان پس از قتل شهروندان چندین خانه را در این ایالت به آتش کشیدند.

سه روستا در منطقه اوکوم در ایالت بنیو هدف حمله این افراد مسلح قرار گرفت.

تشدید درگیری نیروهای دولتی با شورشیان در نیل آبی سودان

جنبش آزادی بخش خلق سودان شاخه شمال در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای این گروه دو اردوگاه نیروهای دولتی را در منطقه گیسان نزدیک مرز اتیوپی تحت کنترل خود درآورده اند.

در این بیانیه همچنین آمده است شورشیان یک اردوگاه نیروهای دولتی را تخریب کردند و شمار زیادی از نیروهای دولت در این حمله کشته شدند.

در همین راستا الصوارمی خالد سعد سخنگوی ارتش سودان همزمان از آزاد سازی روستایی در گیسان و کشته شدن شماری از شورشیان در این حمله خبر داد.

نیروهای دولتی سودان از دو سال پیش با شورشیان گروه جنبش آزادی بخش خلق سودان در استان نیل آبی درگیر است و درگیری ها در این منطقه بسیار شدید تر از استان کردفان جنوبی است.

سازمان ملل اعلام کرده است که بیش از یک میلیون نفر در درگیری های این دو استان طی دو سال اخیر آواره شده و یا به شدت از جنگ آسیب دیده اند.

خارطوم دولت سودان جنوبی را به ادامه حمایت از شورشیان متهم می کند و تهدید کرده است اگر تا ششم سپتامبر این حمایت ها قطع نشود خط لوله صادرات نفت سودان جنوبی را خواهد بست.

حمله به صلحبانان سازمان ملل در دارفور

رانیا عبدالرحمان، سخنگوی نیروهای مشترک سازمان ملل و اتحادیه آفریقا در دارفور موسوم به یونامید اعلام کرد: یک گروه مسلح ناشناس در حدود ۳۶ کیلومتری شمال شرقی الضعین، مرکز دارفور شرقی به یک واحد گشتی یونامید حمله کرد.

عبدالرحمان افزود: سه کلاه آبی بر اثر اصابت گلوله در این حمله زخمی شدند.