به گزارش پارس به نقل از تهران امروز، این کشورها عبارتند از:

استرالیا

« سیدنی» ، « ملبورن» ، « پرت» و « کانبرا» . استرالیا سرزمینی تقریبا هموار است که ناحیه غربی آن را فلات غربی استرالیا و شرق آن را رشته کوه های جداکننده تشکیل می دهد و بین این دو، سرزمین پست و همواری قرار گرفته که بیشتر آن خشک و خالی از سکنه است. با این حال استرالیا به عنوان متنوع ترین کشور دنیا از لحاظ زیست بوم شناخته می شود.

اتریش

برآوردها نشان می دهد که « وین» ، پایتخت اتریش بالاترین کیفیت زندگی بین شهرهای اروپایی را به خود اختصاص داده است. با این حال هزینه ها در این شهر پایین تر از لندن یا پاریس است. یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر « وین» با ۷۵۰ یورو معادل ۹۷۳ دلار دلار اجاره داده می شود در حالی که برای اجاره کردن چنین آپارتمانی در پاریس باید هزار و ۵۰ یورو معادل هزار و ۳۶۲ دلار پول پرداخت کرد.

بلژیک

بلژیک دومین کشور اروپایی است که توانسته در رده های بالای این فهرست قرار گیرد. بازار گل در میدان شهر « بروکسل» پایتخت بلژیک با قطار تنها ۸۰ دقیقه با پاریس و دو ساعت با لندن فاصله دارد و با این حال نرخ زندگی در این شهر بسیار ارزان تر از پایتخت فرانسه و انگلیس است. البته در این کشور مالیات بر ثروت اخذ می شود که به تازگی در فرانسه و انگلستان اخذ می شود.

کاستاریکا

آتش فشان های بسیار، جنگل های گرمسیری سرسبز، پارک های ملی فراوان، سواحل زیبا و گونه های حیوانی متنوع از « کاستاریکا» کشوری شگفت انگیز ساخته است. این کشور همچنین از امنیت اجتماعی بالایی برخوردار است. با این حال باید خودتان را عادت دهید که صبح ها با سر و صدای میمون هایی بیدار شوید که در همسایگی شما زندگی می کنند.

اکوادور

علاوه بر آب و هوای مناسب و مردمانی مهربان، زندگی کردن در چنین جایی باعث می شود که هزینه زندگی شما حداقل به نصف کاهش یابد. اگر چندان به زبان اسپانیایی مسلط نیستید جابه جایی در این کشور برای شما سخت خواهد بود. علاوه بر این درصد بالای فقر باعث افزایش جرم و جنایت شده و این یکی از معضلات اساسی « اکوادور» است.

فرانسه

تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۲ میلادی انجام شده است نشان می دهد که فرانسه به همراه اسپانیا جزو کشورهایی است که بازنشستگان مهاجر بیشترین اقبال را به آن دارند. با این حال داشتن یک سوئیت در پاریس برای شما ۳۲۵ هزار دلار آب می خورد! با این وجود می توان املاکی را در بعضی مناطق فرانسه یافت که قیمت معقول تری دارند؛ مثلا در منطقه « دوردوین» که مدت زیادی است محبوبیت بالایی بین خریداران بریتانیایی دارد.

هندوستان

تنها اگر در هند خانواده ای داشته باشید یا مدت زیادی را در هندوستان گذرانده باشید، می توانید بی نظمی عجیب این کشور، فقدان شرایط بهداشتی و فاصله طبقاتی فاحش بین فقیر و غنی را تحمل کنید؛ فاصله ای که ممکن است شما را در نوعی شوک فرهنگی فرو ببرد. با این حال زندگی در هند یعنی کاهش هزینه های زندگی به میزانی قابل توجه و لذت بردن از مناظری عجیب و غریب مثل « حوا محل» در جی پور.