به گزارش پارس ، فارس به نقل از پایگاه خبری « الیوم السابع» ، ده ها تن از حامیان مرسی و اخوان المسلمین به تظاهرات میلیونی « جمعه شهدا» بعد از نماز جمعه از روبروی مسجد عبدالعزیز در خیابان زیتون پیوسته اند.

تعدادی از جوانان گروه اخوان المسلمین نیز در کنار معترضان در این تظاهرات خواستار بازگشت مرسی به قدرت هستند.

تعدادی دیگر نیز از حامیان مرسی از برابر مسجد عمر و عاص در تجمع جمعه شهدا شرکت کردند. حامیان اخوان در برابر مسجد استقامه در جیزه و منطقه المعادی نیز شعار « سرنگونی مبارک» را سر دادند.

از سوی دیگر نیز تعدادی از شهروندان مصری بعد از نماز جمعه در برابر الازهر بر سر آزادی مبارک درگیری لفظی پیدا کردند.

در المطریه بعد از نماز جمعه نیز تعدادی از نمازگزاران و حامیان اخوان با هم درگیر شدند و تظاهرات اخوان از برابر مسجد السلام در منطقه « السابع» شهرک نصر آغاز شده است.

نیروهای امنیتی و پلیس نیز تدابیر شدید امنیتی در استان های مختلف مصر اتخاذ کرده اند از جمله در پورت سعید خودروهای زرهی ارتش مستقر شده اند.

خیابان رامسس نیز شاهد حضور گسترده نیروهای امنیتی است و سه خودروی زرهی در خیابان « سیمون بولیوار» مستقر شده اند.

در همین راستا نیز فرودگاه بین المللی قاهره نیز در حالت آماده باش کامل قرار دارد و نیروهای امنیتی در اطراف مراکز پلیس در جیزه مستقر شده اند و خیابان مراد را مسدود کرده اند.

نیروهای ارتش مصر نیز روز گذشته ۱۹ تروریست را در صحرای سینا بازداشت کردند که ۷ نفر از آنها از اتباع فلسطینی هستند و یک تک تیرانداز نیز در میان آنها حضور داشت.

امروز حامیان اخوان در اعتراض به برکناری مرسی و جریان های انقلابی مخالف مرسی در اعتراض به آزادی مبارک تجمع می کنند.