به گزارش پارس ، فارس روزنامه السفیر لبنان گزارش داد روسیه اسنادی را فاش کرده که نشان می دهد حمله شیمیایی روز چهارشنبه به حومه دمشق توسط مخالفان مسلح سوریه انجام شده است.

بنابراین گزارش، نمایندگان کشورهای غربی در نیویورک درحالی که گزارش های غیررسمی از حمله شیمیایی روز چهارشنبه در اختیار داشتند، مقامات روس تصاویر ماهواره ای از صحنه درگیری ها در الغوطه الشرقیه در حومه دمشق را در نشست شورای امنیت ارائه داده اند که نشان می دهد تروریست ها عامل این حمله بوده اند.

این درحالی است که طرف آمریکایی نتوانست مدرکی موثق برای محکوم کردن دولت دمشق ارائه کند و بنابراین گزارش ماهواره های آمریکایی نیز تصاویری از حمله موشکی معارضان به الغوطه الشرقیه در اختیار دارند ولی آن را مخفی کرده اند.

تصاویر ماهواره های روسیه نشان می دهد که تروریست ها از منطقه « دوما» با موشک هایی مسلح به کلاهک شیمیایی الغوطه الشرقیه را هدف قرار داده اند.

صبح روز چهارشنبه رسانه های حامی مخالفان مسلح همزمان با آغاز عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی محله الغوطه الشرقیه در حومه دمشق مدعی شدند که ارتش از سلاح شیمیایی در این منطقه استفاده کرده است.

پس از این گزارش های رسانه ای، مقامات بلندپایه غربی با محکوم کردن این حمله دمشق را مسئول دانستند و این پرونده را به شورای امنیت ارجاع دادند.

این درحالی بود که مقامات دمشق تاکید داشتند که در آستانه پیروزی بر تروریست ها و درحالی که بازرسان سازمان ملل در سوریه حضور دارند، هیچ دلیل منطقی برای حمله شیمیایی به یک منطقه مسکونی وجود ندارد.

حمله شیمیایی دو روز قبل به حومه دمشق به کشته شدن بیش از ۱۳۰۰ نفر منجر شد و سوریه تاکید دارد که مخالفان برای افزایش فشار سیاسی بر دمشق دست به این ماجراجویی زده اند.

همچنین گزارش شده است موشک هایی شیمیایی از مناطقی که در کنترل گروه تروریستی « لواء الإسلام» وابسته به ارتش آزاد، شلیک شده اند.