به گزارش پارس ، فارس به نقل از رسانه های عراقی، شب گذشته چندین حمله تروریستی در مناطق مختلف عراق صورت گرفت که در مجموع ۳۰ کشته و ۵۵ زخمی به همراه داشت.

یک مقام امنیتی اعلام کرد که در انفجار انتحاری علیه یک مرکز نظامی در « الرمادی» واقع در استان « الانبار» در غرب عراق، دست کم ۱۴ نفر کشته و ۱۴ تن زخمی شده اند. برخی منابع خبری اعلام کرده اند که یک خودروی بمب گذاری شده که یک انتحاری آن را می راند در یک ایست بازرسی ارتش عراق در نزدیکی بیمارستان دولتی الرمادی واقع در شمال این شهر منفجر شد که چندین کشته و زخمی برجای گذاشت.

در انفجار دو بمب در شهر موصل نیز ۵ نیروی ارتش عراق کشته و ۴ نفر زخمی شدند.

از سوی دیگر یک منبع در پلیس عراق از نجات سرتیپ « حمد الدلیمی» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان الانبار از یک سوء قصد خبر داد و گفت که انفجار یک بمب در نزدیکی منزل این سرتیپ هیچ قربانی به همراه نداشت و تنها خسارت مالی وارد آمد.

در استان « صلاح الدین» نیز یک انتحاری با بستن کمربند انتحاری خود را در یک مراسم جشن ازدواج در منطقه « الدجیل» در جنوب این استان، منفجر کرد که طی آن ۷ نفر از مهمانان کشته و ۱۸ تن زخمی شدند و همه قربانیان شیعه بودند.

در کرکوک نیز افراد مسلح ناشناس یک وکیل را پس از ربودن به قتل رساندند و انفجار یک خودروی بمب گذاری شده نیز در این شهر ۴ زخمی برجای گذاشت.

به گفته پلیس، در بغداد نیز افراد مسلح ناشناس که سلاح های سبک در دست داشتند به یک کارمند وزارت سازندگی و اسکان در منطقه « الغزالیة» در غرب بغداد حمله کردند و وی را به قتل رساندند.

یک منبع امنیتی در استان « ذی قار» در جنوب عراق اعلام کرد که در انفجار یک مین باقی مانده از جنگ های سابق در نزدیکی پایگاه هوایی امام علی (ع) در شمال شهر « الناصریة» یک کودک کشته و ۳ نفر زخمی شدند.

یک منبع در پلیس استان « دیالی» اعلام کرد که در انفجار دیشب یک بمب در نزدیکی مسجدی در شرق « بعقوبة» دست کم یک نفر کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، این بمب در نزدیکی مسجد « شهید فرحان» در حوالی محله « المصطفی» در ۴ کیلومتری شرق بعقوبه و هنگام خروج نمازگزاران منفجر شد.

طی ۳ ماه گذشته، ۹ مسجد و مکان عبادی در مناطق مختلف استان دیالی هدف حمله تروریستی قرار گرفته اند و طی آن ده ها تن کشته و زخمی شده اند.

این درحالی است که وزارت دفاع عراق اعلام کرده است در چارچوب یک حمله نظامی گسترده در برخی شهرهای عراق ۹۹ فرد مسلح را کشته و ۱۸۱ نفر را دستگیر کرده است.

یک منبع امنیتی نیز اعلام کرد که نیروهای ارتش عراق شیخ « غسان سلیمان العبادی» شیخ عشیره « العبادة» در کرکوک و عضو کمیته اجرایی اتحادیه گروه های کشاورزی در این شهر را به اتهام تروریسم دستگیر کرده اند.