به گزارش پارس به نقل از فارس، کاخ سفید اعلام کرده آمریکا کمک های خود به مصر را قطع نکرده است.

بنا به گزارش رویترز، جاش ارنست، یکی از سخنگویان کاخ سفید در یک نشست خبری گفت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هنوز در حال بررسی گزینه هایی است که پیش رو دارد.

وی افزود: « گزارش های منتشر شده مبنی بر اینکه آمریکا کمک خود به مصر را قطع کرده صحیح نیستند. »

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت اقدام دولت موقت مصر مبنی بر بازداشت « محمد بدیع» رهبر اخوان المسلمین با استانداردهایی که آمریکا امیدوار است برای حفظ حقوق اساسی انسانها به آن قائل باشد، همخوانی ندارد.

پیشتر اعلام شده بود مقامات تحت حمایت ارتش مصر، محمد بدیع ۷۰ ساله را در بحبوحه سرکوب گری های خونین تظاهرات های مخالفینی که خواستار بازگرداندن محمد مرسی به قدرت هستند، بازداشت کرده اند. محمد مرسی اولین رئیس جمهور انتخاب شده در انتخاباتی دموکراتیک بود که ارتش این کشور ماه گذشته وی را از قدرت خلع کرد.

اظهارات آقای ارنست درباره کمک های آمریکا به مصر پس از آن مطرح شدند که برخی از رسانه ها با استناد به نظر یک سناتور آمریکایی ادعا کرده بودند آمریکا به طور مخفیانه تصمیم گرفته موقتاً بخش زیادی از کمک های نظامی به مصر را پس از اقدام ارتش این کشور به حالت تعلیق درآورد.

وی گفت در حالی که کمک های نظامی آمریکا به مصر موضوعی در حال بررسی است هنوز به حالت تعلیق درنیامده است.

آمریکا از جمله کشورهایی بود که پس از آنکه ارتش مصر ماه گذشته ضمن تعلیق قانون اساسی، محمد مرسی را از قدرت خلع کرد از عنوان کودتا برای این اقدام ارتش استفاده نکرد.

آمریکا در صورت استفاده از عبارت « کودتا» بایستی کمک های نظامی به مصر را قطع می کرد.