به گزارش پارس به نقل از فارس، فریدون معتمدیان معرفی علی جنتی به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی دکتر روحانی به مجلس شورای اسلامی را یکی از بهترین انتخاب ها و مناسب ترین گزینه های ممکن برای این وزارتخانه دانست.

وی گفت: با بررسی اجمالی به سوابق اجرایی ایشان، متوجه می شویم در حوزه فرهنگی به ویژه رسانه، آقای جنتی دارای تجربیات ارزشمندیست و با نگاهی به دیدگاه های وی می توان به توسعه و گسترش کمی و کیفی رسانه ها به ویژه مطبوعات امیدوار بود.

وی افزود: آقای جنتی از مدیریت در صدا وسیما و عضویت در شورای سرپرستی این نهاد تا حضور موثر در مهم ترین مسئولیت ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولیت کمیته فرهنگی، اجتماعی شورای امنیت ملی، حکایت از ابعاد فرهنگی ایشان دارد که قابل ملاحظه است.

وی با بیان اینکه مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی و پل ارتباطی بین حاکمیت و مردم باید نقش تاریخی و دینی خود را ایفا نمایند، اظهار داشت: انتظار می رود که با انتخاب آقای جنتی شرایط بروز و ظهور این خواسته تحقق یابد و دوران مناسبی برای رسانه ها به یاری خداوند رقم بخورد.

سخنگو و عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات کشور افزود: خانه مطبوعات ایران به عنوان بزرگترین تشکل صنفی رسانه ای کشور که نتیجه برگزاری سی و یک انتخابات استانی و یک انتخابات ملی است بی شک اصیل ترین نهاد مرتبط با عموم مطبوعات کشور است و از نزدیک و دقیق با مشکلات و تنگناهای مرتبط با رسانه به خصوص در استانها آشناست؛ اما با وجود چنین ظرفیت بزرگی تا کنون از حمایت و جایگاه حقوقی مناسب برای پیگیری اموری که نمایندگی آن را دارد، برخوردار نبوده است.

معتمدیان بیان داشت: یکی از مهم ترین وعده های رئیس جمهور سپرده شدن امور به اهالی آن و محدود نمودن تصدی گری دولت در اموری بود که امکان آن وجود دارد. جناب آقای جنتی در برنامه کلی خود البته به این مهم توجه نموده و این تاکید را کرده اند که" بدون مشارکت نهادهای صنفی و انجمن های فرهنگی رشد فرهنگی میسر و ممکن نیست" لذا خانه مطبوعات ایران امیدوار است با رأی اعتماد مجلس محترم به ایشان زمینه رشد و توسعه فعالیت های فرهنگی و رسانه ای در کشور بیش از گذشته مهیا گردد و اصناف رسانه ای بتوانند در جایگاه واقعی خویش در دفاع از حقوق صنفی مرتبط و اصول انقلاب اسلامی به درستی عمل نمایند.

سخنگو و عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات کشور ادامه داد: بدیهی است که خانه مطبوعات ایران از تلاش های ایشان برای بالندگی بیشتر رسانه ها، دفاع از حقوق مادی و معنوی فعالان مطبوعاتی و حل شدن دیگر مشکلات مرتبط، حمایت می نماید و به نمایندگی از بخش بزرگی از جامعه رسانه ای ایران امیدوار است که آقای جنتی مدافع دلیر و توانایی برای دفاع از حقوق ملت بزرگ ایران و آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و رسانه باشند ان شاءالله.

در این راستا خانه مطبوعات ایران با همه توان، ایشان را برای اجرای برنامه های اشاره شده، حمایت و یاری خواهد نمود.