به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پارلمان در سخنانی به عنوان کلیت، اصول کلی و خط مشی برنامه پیشنهادی دولت یازدهم، اظهار داشت: این نطق به هیچ وجه به این معنا نیست که هیچ فرد شایسته ای در کابینه پیشنهادی وجود ندارد بلکه من عقیده دارم افراد بسیار شایسته و کاردانی در دولت پیشنهادی حضور دارند.

وی افزود: مخالفت با کابینه مطلقا به معنی آسیب زدن به روابط دو قوه مجریه و مقننه نیست و طبیعی است که ظرف چند روز آینده تکلیف کابینه مشخص خواهد شد و دولت یازدهم کار خود را آغاز خواهد کرد و مجلس در چارچوب قانون تمام تلاش خود را برای کمک کردن به دولت به کار خواهد بست، امامهمترین کمکی که امروز می توانیم به دولت روحانی انجام دهیم این است که کمک کنیم تا آقای روحانی ملاحظات و مصلحت اندیشی های تحمیلی به این دولت را به حداقل رسانده و کابینه ای کاملا حرفه ای، هماهنگ و متناسب با نیازهای روز تشکیل دهد.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: نخستین دلیل این است که متاسفانه چند تن از چهره های مرتبط با اتفاقات سال ۸۸ که بعضی ها از به کار بردن لفظ فتنه برای آن اتفاقات ابا دارند، در دولت استفاده شده است و این جای سؤال است.

به گفته وی، ما کم و بیش می دانیم حضور این افراد در کابینه محصول فشارها و سهم خواهی های برخی است ولی حقیقت این است که مجلس به دلیل سوگندی که یاد کرده و مسئولیتی که در تبعیت از عوامل رهبر معظم انقلاب برعهده دارد و همچنین تعهدی که نسبت به آرامش مردم دارد، به هیچ وجه نمی تواند از این موضوع به سادگی عبور کند هر چند برخی خوششان نیاید، لفظ فتنه را تکرار کنند.

این نماینده مجلس همچنین خاطرنشان کرد: منظورمان از فتنه، جابجایی اصول انقلاب اسلامی در سال ۸۸ توسط عده ای است، این یک سوء تفاهم نبود، نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران، یک سوء تفاهم قابل گذشت نیست، یعنی نه مردم و نه مظلوم، جانم فدای خودم، آیا این یک سوء تفاهم است؟

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: پس از این اتفاق آنان هرگز عذرخواهی نکردند و نه کسی به یاد دارد با فتنه کوچکترین مرزبندی کرده باشد، فتنه ۸۸ یک شاخص انتخاب است، ممکن نیست افرادی روزی علیه این مردم کودتا کنند و امروز بتوانند به این ملت خدمت کنند، کابینه فعلی به دو دلیل توان اجرایی کردن وعده های روحانی را نخواهد داشت.

این نماینده مخالف خط مشی دولت یازدهم در ادامه گفت: وعده های آقای رئیس جمهور درباره ایجاد بهبود فوری در اوضاع اقتصادی مردم بود، این کابینه به شدت مسن است و میانگین سنی وزرای پیشنهادی آقای رئیس جمهور تقریبا بالای ۶۰ سال است، این امر هیچ معنایی جز این ندارد که با کابینه ای به شدت کم تحرک و ایستا مواجه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: من قصد ندارم تجربه آقایان را دست کم بگیرم، ولی هر کسی که ولو اندکی کار اجرایی در ابعاد ملی انجام داده باشد، بخوبی می داند که این کار مستلزم تحرک بالا و توان کاری روزانه حداقل ۱۵ ساعت است، اکنون زمانی برای آسان گیری و راحت طلبی و مدیریت اشرافی نیست، مردم توقع دارند در زمانی کوتاه به اوضاع آنان سروسامان داده شود اما این شرایط سنی تطابقی با آن موضوع نداشته است.

« در این شرایط عملا کارها به دست آقازاده ها و کسانی خواهد افتاد که توان جبران کردن نیروهای تحلیل رفته عناصر بالادستی دارند، تصدیق می فرمایید که بازگشت دوباره عناصر پشت پرده را شاهد خواهیم بود و این یعنی انحراف از شعارهای اصلی دولت اعتدال، آقای روحانی اخیرا بر برخی منافع گفته شده که این کابینه پیشنهادی، کابینه ای شبیه کابینه آقای هاشمی است، این موضوع را منابع مرتب می گویند. »

وی با بیان اینکه آقای روحانی! می دانید وقتی شما ثبت نام کردید، بعد از شما هاشمی در صحنه حاضر شد و ثبت نام کرد، گفت: توفیق حضور به آقای هاشمی دست نداد و پس از آن هم تا سه روز آخر هم از شما اعلام حمایت نکردند بنابراین بدانید که شما فقط به خداوند و مردم وام دار هستید نه برای هیچکس دیگری، هرچند کسی به اندازه بضاعت خود به شما کمک کرده باشد.

وی با تاکید بر اینکه کابینه شما شبیه شرکت سهامی است، تصریح کرد: سهم بسیار متنوعی به گروه های مختلف داده اید، یا برخی از معاونان مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع بخاطر رودرواستی هایی که با آقای روحانی داشتند، باید در کابینه حاضر می شدند، واقعا اینگونه نیست، برخی از ایراداتی که در گذشته به دولت های سابق هم بود، رودرواستی هایی بود که مجبور بودند به اطرافیان، کارهایی را به سپارند که در این میان بیشتر از همه شخص رئیس جمهور متضرر خواهد بود چون مجبور است کلی توقعات بعضا نامناسب را پاسخ دهند که حتما در توان ایشان نخواهد بود.

نماینده تهران در مجلس همچنین گفت: شعار دولت استفاده از نیروهای شایسته بود، آیا این انتخاب با شاخص های حداکثری شایستگی بود؟ آیا تفسیر دولت وحدت ملی این است؟ آیا در میان کاندیداهای ریاست جمهوری فردی شایسته این نبود که شایسته حضور در کابینه باشد و آیا در دولت سابق هیچ یک از وزرا شایستگی حضور نداشتند؟

نماینده مخالف خط مشی دولت یازدهم در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: شما (روحانی) فرمودید بنده کلید دارم نه داس، نکته بعدی عدم انسجام در تیم اقتصادی کابینه است، آیا تیم اقتصادی دولت دارای فرمانده واحدی است؟ آن طور که می دانم، هر یک از همکاران اقتصادی رئیس جمهور دارای یک تز و روش اقتصادی است، خاص خود هستند.

بذرپاش در خاتمه با طرح این سؤال که مسئولیت اقتصادی در کابینه بر عهده کیست؟ گفت: اطرافیان و همکاران شما (روحانی) ، مدام صحبت از به میان آوردن ژنرال ها می کنند، آیا منظور شما از ژنرال ها ایشان بودند؟