به گزارش پارس ، عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در گفت وگو بافارس، با اشاره به طرح این مساله که برخی وزرای پیشنهادی مرز بندی مشخصی با بحث فتنه سال ۸۸ و موضوع تقلب در انتخابات ندارند، گفت: در هیچ جا ثبت نشده است که چه افرادی مرزبندی مشخصی با فتنه داشته و چه کسانی این مرزبندی را ندارد. برخی افراد در سال های گذشته بر اساس موقعیت و فرصت زمانی که پیش آمد، مواضع خود را بیان و مشخص کردند اما شاید برخی افراد به دلیل پیش نیامدن موقعیت و فرصت مواضعی در این زمینه اتخاذ نکردند.

وی افزود: در حال حاضر ممکن است بحث ابهام در مورد برخی افراد مطرح باشد و در هنگام بررسی صلاحیت در صحن مجلس فرصتی جهت بیان نظرات در اختیار این افراد قرار می گیرد که امیدواریم رفع ابهام کنند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزود: این افراد با تبری جستن از فتنه و تقلب ابهامات را رفع کنند و پس از توضیحات آنها ممکن است نمایندگان احساس کنند که ابهامات رفع شده و یا ممکن است برخی همچنان معتقد باشند که ابهامات وجود دارد. بنابراین رای دادن به این افراد به نظر تک تک نمایندگان بستگی دارد.

مصری با بیان اینکه در مجلس فراکسیون ها و کمیسیون های تخصصی وجود دارد که وزرا با حضور در جلسات آنها به ارائه برنامه های خود پرداختند، گفت: فرصت ارائه برنامه وزرای پیشنهادی و طرح دیدگاه های آنها برای نمایندگان، زیاد بوده و می توان گفت که نمایندگان با نظرات و دیدگاه های وزرا کم و بیش آشنا شدند.

نماینده کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه مجلس در حال دادن رای اعتماد به وزرا است، گفت: باید دقت کرد که موضوع رای اعتماد مطرح است و نمایندگان از نظر سیاسی باید به وزرا رای اعتماد دهند و کشور را به آنها بسپارند. بنابراین تاکید ما این است که اگر ابهامی در دل برخی نمایندگان نسبت به وزرا وجود دارد باید این ابهامات رفع شود تا این ابهامات در رای نمایندگان تاثیرگذار نباشد.

مصری افزود: در مجلس رای جمع شده ای وجود ندارد بلکه تک تک نمایندگان رای خاص خود را دارند و هیچ کس از رای دیگری خبر ندارد و همه مسائل با توضیحات وزرا و همچنین بیان دیدگاههای نمایندگان در صحن مجلس مشخص می شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه نمایندگان قسم خوردند که طبق قانون رفتار کنند، گفت: اگر سند و مدرکی علیه وزیر پیشنهادی وجود داشته باشد باید با بررسی آن اقدامات لازم را به عمل آورد در غیر این صورت باید توجه داشت که اصل بر برائت است مگر آنکه خلافش ثابت شود.

مصری با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر تلاش وی برای جمع آوری آرا برای علی ربیعی گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اینجانب برای اولین بار آقای ربیعی را بعد از معرفی از سوی آقای روحانی به مجلس، دیدم. معتقدم اگر علیه فردی مستندی وجود داشته باشد باید به آن توجه شود در غیر این صورت نباید به اظهارات بدون سند توجه داشت.

وی در عین حال گفت: البته برخی ممکن است تا با جریان سازی ها، به دنبال مطرح و جایگزین کردن فرد مورد نظر خود باشند و اینجانب نه تنها در مورد ربیعی بلکه در مورد هر وزیر پیشنهادی دیگر اگر سند و مدرکی وجود نداشته باشد، توجهی نخواهم کرد.