به گزارش پارس به نقل از فارس، یگان های ارتش سوریه مجموعه عملیات های گسترده و وسیعی را در مناطق مختلف شهر « رقه» در شمال سوریه به اجرا گذاشتند.

در جریان این عملیات ها یگان های ارتش سوریه مراکز تجمع افراد مسلح در مناطق « المرکز الثقافی» ، « مرکز البرید» ، « مدرسة معاویة» و ایستگاه سوخت « ابو الهیف» در شهر رقه و « جزیرة عابد» و مناطق مختلفی در غرب شهر « الطبقه» در این استان را هدف قرار داده و منهدم کردند.

در جریان این عملیات های ارتش سوریه ده ها فرد مسلح کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

همچنین گزارش شده است که درگیری های مسلحانه گروه تروریستی موسوم به « نوادگان رسول» وابسته به ارتش آزاد سوریه با یکی از گروه های مسلح وابسته به « امارت اسلامی عراق و شام» وابسته به سازمان تروریستی القاعده در سوریه برای چندمین روز متوالی همچنان ادامه دارد.

دلیل این درگیری ها اختلاف دو گروه برای به دست گرفتن کنترل یکی از مناطق استنا رقه عنوان شده و در جریان درگیری های روی داده بین دو طرف تاکنون ده ها نفر کشته و زخمی شده اند.

اما این پایان درگیری های گروه های وابسته به سازمان القاعده و ارتش آزاد سوریه در استان رقه نیست، چراکه از یکی دیگر از مناطق رقه نیز گزارش شده که عناصر گروه تروریستی موسوم به « گردان ۱۱» وابسته به ارتش آزاد سوریه با عناصر مسلح « امارت اسلامی عراق و شام» وابسته به سازمان تروریستی القاعده در سوریه درگیر شده و درگیری های روی داده چندین کشته و زخمی از دو طرف برجا گذاشته است.

درگیری این دو گروه تروریستی بر سر نیشکرهای سرقت شده از کارخانه نیشکر رقه بوده است.