به گزارش پارس ، این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که باید به آقای روحانی اجازه دهیم که خودش اولویت های دولت یازدهم را تعیین کند، گفت: آقای روحانی با توجه به آراء وسیعی که به خود اختصاص دادند، باید از طریق جامعه شناسی خویش اولویت های دولت خود را تشخیص داده و آنها را اعمال نماید.

وی افزود: چنانچه من به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شدم، توسعه جمهوریت و توسعه اسلامیت را از اولویت های کار خود قرار می دادم ؛چرا که برای این حوزه برنامه های وسیعی داشتم که می توانستم آن ها را عرضه کنم.

غرضی با اشاره به اسامی وزرای معرفی شده به مجلس اظهار کرد: من در این لیست اعتدال اجرایی می بینیم. این لیست معرفی شده لیست بسیار خوبی است؛ چرا که شخصیت های آن افرادی معتبر هستند که سوابق کاری بسیار خوبی دارند. این افراد متدین و انقلابی هستند که اکثر آنها در زمان حضور امام (ره) مسئولیت هایی بر عهده داشتند.

این فعال سیاسی افزود: وزاری پیشنهاد یرییس جمهور افرادی هستند که ظرف ۳۰ سال گذشته تعهد خود نسبت به نظام و اسلام را ثابت کرده اند.

غرضی با بیان این که چهار سال گذشته چهار سال قابل قبولی نبوده است، گفت: من امیدوارم در چهار سال آینده دولت بتواند با عزت و با آرامش بیشتر یبا تمام وجود کشور را به نحوی اداره کند که ۴ سال اخیر جبران شود.

وی در ادامه با بیان این که من با اعتدال میانه خوبی ندارم، خاطرنشان کرد: من فرزند انقلاب هستم، لذا با انقلاب میانه خوبی دارم. من احساسم بر این است که اهداف انقلاب که سه کلمه عظیم نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی است، باید با ۹۸/۲آراء باقی بماند. و زمانی که ما از این درصد آراء عدول می کنیم من ناخوشایند می شوم.

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا اعتدال از ۹۸/۲ درصد آراء عدول می کند گفت: به من پاسخ دهید که امروز ۹۸/۲ درصد آراء انقلاب کجاست؟

غرضی تعدد و اختلاف نظرات نسبت به تعریف اعتدال را از مواردی دانست که موجب شده است تاکنون اعتدال تبیین و تعریف درستی نداشته باشد.

وی با بیان این که باید با آقای روحانی اجازه دهیم که گفتمان اعتدال را در اعمال خود تبیین و تعریف کند، گفت: من معتقدم که در حال حاضر نباید آقای روحانی تحت فشار فلسفه سیاسی، اداری و کلمه ای قرار بگیرد.

این فعال سیاسی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت تبیین تعریف دقیق گفتمان اعتدال این امکان فراهم می شود تا گفتمان مورد مصادره قرار نگیرد؟ گفت: از هر گفتمان و اقدامی که مطرح و صورت می گیرد، مصادره ممکن است. تنها گفتمانی که بر سر آن اجماع صورت می گیرد مصادره صورت نمی گیرد. من طرفدار اجماع هستم. من طرفدار ۵۵ میلیون نفر هستم و معتقدم اگر این اهداف محقق شوند هیچ گاه مصادره انجام نمی گیرد.