به گزارش پارس ، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه تاکید کردند که آمریکا و اتحادیه اروپا همچنان درقبال مصری قوی و دموکراتیک و شکوفا و باز، متعهد هستند.

دوطرف بر این نکته تاکید کرد که یک روند انتقالی دموکراتیک موفقیت آمیز می تواند برای مصر زمینه گشودن مسیر آینده ای بهتر برای باقی منطقه را اعطا کند.

در این بیانیه آمده است: ما به طور کامل حد و مرز نقش خود را درک می کنیم اما کاملا نگران آینده مصر و تحولات هستیم و برخی ایده های عملی را برای کاستن از تنش و کمک به مصری ها به منظور اجرای یک گفت وگوی سیاسی واقعی را ارائه کردیم.

جان کری و اشتون از دوطرف یعنی مسئولان و گروه اخوان المسلمین مصر خواستند که مذاکراتی جدی را آغاز کنند که به سازش و مشارکت سیاسی گسترده ای بیانجامد.

دوطرف همچنین آغاز فوری روند آزادی شخصیت های سیاسی بازداشت شده را خواستار شدند. این بیانیه به طور علنی در این زمینه به نام محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر اشاره ای نکرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: دولت مصر مسئول است بویژه در زمینه آغاز این روند دموکراتیک به منظور تامین امنیت و رفاه شهروندانش.

دوطرف ابراز نگرانی خود را درباره خطر خونریزی بیشتر و جبهه بندی ها در مصر ابراز داشتند زیرا این امر رشد و توسعه اقتصادی را با مانع روبرو خواهد کرد که به منظور یک روند انتقالی موفقیت آمیز در مصر اساسی است.