به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ابتدای سخنان خود در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری اش اظهارداشت: خدای بزرگ را سپاسگزارم که به این بنده کوچک خویش منت نهاد و او را مفتخر به رای اعتماد ملت بزرگوار ایران و امضای حکم ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری قرار داد.

وی افزود: تقارن این مراسم قانونی را با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان به فال نیک می گیرم و از کلام شهید رمضان امیر المومنین (ع) تبرک می جویم که فرمودند پایه های حکومت به حکمت استوار است.

وی ادامه داد: انتخابات خرداد ۹۲ گرچه با تردید و سوء ظن بخشی از جامعه آغاز شد، ولی با تایید و استقبال عموم مردم به پایان رسید و انتخابات با شفافیت و رقابت و آرامش کامل برگزار شد و نتیجه آن برای بسیاری غافلگیر کننده بود.

رییس جمهور کشورمان با اشاره به تلاش بدخواهان مبنی بر این که آن ها به دنبال این بودند که بر اثر تحریم و انزوا کشور در ستیز داخلی فرو رود و شکاف بزرگی بین دولت و ملت ایجاد شود گفت: ولی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم انتخابات پرشوری برگزار شد و شاهد این بود که حماسه کم نظیری خلق شد.

وی گفت: این انتخابات فرآیندی بود که با اتکا به خرد جمعی و مشارکت فعالان پایبند به نظام به گونه ای شکل گرفت که نشان گر بلوغ نظام و بازسازی هرچه بیشتری اعتماد بین حاکمیت و مردم گردید و همه مردم و نخبگان جامعه منافع ملی و شرایط کشور را به خوبی درک کردند و در راه سربلندی هرچه بیشتر میهن قدم بر داشتنتد.

رییس دولت یازدهم افزود: این انتخابات نتیجه شکاف بین مردم و حاکمیت نبود، چنان که مردم ایران شخصی را به عنوان رییس جمهور برگزیدند که سال ها در مسئولیت های خطیر د ر نظام جمهوری اسلامی ایران انجام وظیفه کرد و این انتخابات نشانگر عزت خواهی مردم ایران بود و این واقعیت را مورد تاکید قرار داد که مردم سالاری در ایران نهادینه و ماندگار است.