به گزارش پارس به نقل از ایسنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از استادان دانشگاه های کشور، نخبگان علمی و پزشکی را سرمایه های انسانی کشور خواند و گفت: حتی درد دل های آنان می تواند مایه حرکت مثبت و عمیق برای تغییر شرایط امروز باشد و اگر نخبگان منزوی شوند، جوانان برای امیدواری آینده سرخورده می شوند.

وی در پاسخ به شکوه های بعضی از حاضرین از شرایط کشور گفت: تراکم دردها، بشارت درمان است و دیدید که مردم چگونه به کمیت و کیفیت حماسه سیاسی اعتبار بخشیدند.

این عضو مجلس خبرگان با تشریح اوضاع کشور در دو سه ماه قبل از انتخابات و تغییر یکباره آن ظرف چند روز گفت: وظیفه همه ماست تا از کاری که مردم کرده اند، حراست کنیم و نگذاریم تندروها بذر ناامیدی را در فضای جامعه گسترش دهند.

هاشمی رفسنجانی در بیان راهکارهای اصلاح امور، به سیاست خارجی مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت اشاره کرد و گفت: نمی توانیم با جهان قهر باشیم و به تکامل فکر کنیم و این اندیشه افراطی، مخل شعار استقلال خواهی مردم در همه مراحل انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید بر پرهیز از طرد نیروها گفت: کسانی که کشور را به این روز انداختند، می توانند با تجدیدنظر در گفتار، افکار و رفتار خود، در فضای رقابتی، به بهتر شدن امور کمک کنند، البته شرطش دوری کردن از توهین و تهمت است که با ادبیات اعتدالی هیچ سازگاری ندارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان حدیث « حبّ الوطن من الایمان» عشق به وطن را فطرت الهی در نهاد انسان ها دانست و گفت: این عشق از دل هیچ کس بیرون نمی رود و کسانی را می شناسیم که پس از سال ها دوری از وطن، با شنیدن اسم ایران آه می کشند و در وصیت نامه ها می نویسند، ما را پس از مرگ در وطن دفن کنید.

وی تلاش برای ساختن ایران در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را وظیفه فردی و جمعی همه ایرانیان دانست و اظهار امیدواری کرد که در دولت آینده به معیشت مردم توجه شود که عدم توجه به آن، مخلّ آخرت است.