به گزارش پ ارس به نقل از ایسنا، دکتر علی اکبر صالحی، در این دیدار با اشاره به اولویت جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با کشور عراق تاکید کرد: ایران همواره از امنیت، توسعه پیشرفت همه جانبه عراق حمایت کرده است و مشترکات فراوان مذهبی، فرهنگی و تاریخی بین مردم ایران و عراق دو کشور را به هم پیوند زده است.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به روابط خوب دو کشور در عرصه سیاسی از جمله با سفر اخیر دکتر احمدی نژاد، رییس جمهور کشورمان به عراق، بر ضرورت اجرایی شدن موافقت نامه های موجود در راستای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط از جمله در عرصه های اقتصادی و تجاری و گردشگری تاکید کرد.

او هم چنین با اشاره به علاقه و اشتیاق زیاد مردم دو کشور برای سفرهای زیارتی و گردشی به ایران و عراق بر ضرورت تداوم همکاری و رایزنی مسوولان ذی ربط برای تسهیل در سفر اتباع دو کشور به خصوص زائران عتبات عالیات و ائمه معصومین (ع) و هم چنین اجرای طرح ها و پروژه ها و سرمایه گذاری مشترک از سوی بخش های خصوصی دو کشور در عرصه گردشگری و سیاحتی تاکید کرد.

لواء السمیسم، وزیر گردشگری و آثار باستانی عراق نیز در این دیدار که حجت الاسلام و المسلمین موسوی، رییس سازمان حج و زیارت کشورمان نیز حضور داشت، با تمجید از سطح بسیار خوب مناسبات دو کشور همسایه، برادر و مسلمان، بر عزم و اراده جدی و حمایت مقامات عالی رتبه کشور از روند توسعه همه جانبه روابط بین ایران و عراق تاکید کرد.

وزیر گردشگری عراق هم چنین با اشاره به مذاکرات خوب و سازنده خود در تهران، بر آمادگی کشورش برای تداوم و تقویت همکاری با مسوولان ایرانی برای رفع موانع موجود و تسهیل سفرهای زیارتی و گردشی زوار و گردشگران ایرانی و عراق و استفاده از تجربیات ارزشمند ایران در حوزه حفظ و حمایت از میراث تاریخی و فرهنگی کشورش تاکید کرد.