به گزارش پارس به نقل از ایرنا، برخی وزرای دولت دهم نیز که در آخرین سفر خارجی محمود احمدی نژاد رییس جمهوری که سفری معنوی نیز به شمار می رفت، وی را همراهی کردند، در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا، از آرزوها و دعاهای ویژه خود هنگام ورود به بارگاه ملکوتی امامین شریفین سخن گفتند.

دعای وزیر امور خارجه برای شفای بیماران

وزیر امور خارجه از آرزو و دعاهای ویژه خود در حرم مطهر امامین شریفین در کربلای معلی، نجف اشرف و کاظمین سخن گفت و اظهارداشت: نخستین دعایم در بدو ورود به حرم حضرت علی (ع) شفای بیماران بود، چرا که از رنج و درد بیماران و شرایط سختی که آنها و خانواده هایشان متحمل می شوند، آگاه هستم.
به اعتقاد صالحی، خوشی انسان ها در خوشی دیگران تجسم می یابد و اگر قرار باشد انسان در سلامت باشد و مشکلی نداشته باشد اما فرد دیگری مشکلاتی داشته باشد، دیگران چه طور می توانند به خود انسان بگویند و آرامش داشته باشد؟
از خداوند خواستم آرامش ما در آرامش دیگران تعریف شود و مشکلاتی که ملت های مسلمان به خصوص کشتار آنها توسط بیگانگان رخ می دهد، پایان یابد.
آرزوی دیگرمن آن بود که همه مسلمانان در امنیت، آسایش و رفاه بسر برند و رنج و درد مسلمانان در افغانستان، سوریه و سایر نقاط جهان خاتمه یابد و همه ما عاقبت به خیر شوند.

وزیر نیرو تداوم نعمت ها برای مردم ایران را آرزو کرد

مجید نامجو وزیر نیرو نیز درباره آرزوها و دعاهای خود گفت: اکنون که مسلمانان جهان به دلیل ایجاد فتنه ها و دسیسه های دشمنان علیه جامعه اسلامی و مسلمانان با وضعیت پیچیده و دشواری روبرو هستند، از خداوند خواستم که به مسلمانان بلوغ سیاسی عنایت کند تا آنها بتوانند در این فضای فتنه راه درست را تشخیص دهند و این فتنه ها را دفع کنند.
نامجو ابراز امیدواری کرد که با تلاش امت های اسلامی، شاهد وحدت بیش از پیش مسلمانان باشیم چرا که دشمنان از تفرقه و چند دستگی مسلمانان بیشترین منفعت را می برند و این موضوع به هیچوجه به مصلحت مسلمانان نیست.
وقتی وارد بارگاه ملکوتی حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) ، این دریای بیکران رحمت الهی شدم، دعا کردم همه نعمت هایی که به ما و ملتمان عطا شده تداوم داشته باشد و سراسر زندگی مان که پر از نعمت و رحمت الهی است همواره ما را در دریای بیکران لطف و رحمتشان قرار دهند و بیشتر ما را بهره مند کنند ضمن این که برای همه آرزوی سلامتی، توفیق و عاقبت به خیری کردم.

سربلندی بیش از پیش ایران اسلامی، آرزوی محمدنجار

وزیر کشور نیز با بیان این که فکر نمی کردم در این سفر حضور داشته باشم، گفت: این سفر یک مرتبه پیش آمد و احساس کردم که این توفیق نصیبم شده و لیاقت نصیبم شد که به این سفر دعوت شوم.
خوشحالم که در پایان خدمتم در دولت دهم با آمدن به این سفر معنوی به یک آرامش روحی دست یابم و در همین جا از زحمات رهبر معظم انقلاب و دکتر محمود احمدی نژاد تشکر می کنم.
محمد نجار در حرم امام حسین (ع) ، یکی از مهمترین خواسته هایش را ظهور حضرت ولی عصر (عج) منجی عالم بشریت، عاقبت به خیری همه ملت ایران، سربلندی کشور عزیزمان و برآورده شدن حوائج مردم بویژه جوانان ایرانی و همه آنهایی که به ما التماس دعا داشته اند، عنوان کرد.

درخواست عاقبت بخیری مردم، آرزوی موسوی بود

سید حسن موسوی رییس دفتر رییس جمهوری نیز درباره دعا و آرزوی خود در سفر به عتبات عالیات، گفت: وقتی وارد حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می شوی حال و هوای عجیبی به انسان دست می دهد.
در این سفر معنوی و در حرم مطهر امامین شریفین برای سلامتی آقا امام زمان (عج) و عاقبت به خیری همه کسانی که التماس دعا داشته اند، دعا کرده ام.
آرزوی ویژه ام در حرم حضرت علی (ع) مشرف شدن به این سرزمین مقدس به همراه خانواده ام است که تاکنون توفیق نیافتند.

سخنگوی دولت نیز از آرزوی خود گفت

غلامحسین الهام معاون رییس جمهوری و سخنگوی دولت نیز که توفیق حضور در این سفر معنوی را یافته بود، از آرزوی قلبی خود در حرم حضرت علی (ع) در نجف اشرف سخن گفت و افزود: آرزوی قلبی من این بود که در هر جا هستم با کارم، رفتارم، قولم به کسی ظلم نشود و اگر ناخواسته رفتاری صورت گرفته عنایت امیرالمومنین (ع) بازدارنده باشد و ما را نگه دارد.


خواسته قلبی دیگر من این است که بتوانم با انجام وظیفه ام و نعمتی که خداوند به بندگانش عطا می کند، گرهی از کار مردم باز کنم و پیرو حضرت علی (ع) و سایر ائمه اطهار (ع) باشم و به بندگان خدا خدمت کنم.
وقتی انسان وارد حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) می شود، ذکر آخر زیارت عاشورا اللهُمَّ ارْزُقْنی شَفاعَةَ الحُسَیْن یَوْمَ الوُرُودِ، وَثَبِّتْ لی قَدَمَ صِدْق عِنْدَکَ مَعَ الحُسَیْنِ وَأصْحابِ الحُسَیْن الّذِینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْن عَلَیْهِ السَّلام تجلی می یابد.


مهمترین خواسته ام این است که دلهای عاشق به آنجا گره بخورد. دعای دیگرم آن است که دست همه کسانی که می خواهند به عتبات عالیات برسد به طور مستقیم به بارگاه ائمه اطهار وصل شود و بدون واسطه مطالبات و حوائجشان را طلب کنند.
الهام می افزاید: ما در این سفر معنوی نایب الزیاره همه دوستان بودیم و دعا کردیم که خداوند حاجت آنها را برآورده کند و کسانی که التماس دعا گفتند، خودشان به این سرزمین مقدس سفر کنند و به طور مستقیم ائمه معصومین را زیارت کنند.

خواسته مشایی هم ظهور هرچه سریعتر امام عصر (عج) بود

اسفندیار رحیم مشایی مشاور رییس جمهوری و رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد نیز از دعاهای خود در کاظمین، نجف اشرف و کربلای معلی سخن گفت و اظهار داشت: خواسته هایم همیشه محدود به یک موضوع خاص بوده و هست و از قبل آماده ام که هر کجا که می روم آرزویم و محور خواسته هایم که ظهور هرچه سریعتر امام عصر (عج) است، را بیان کنم.


بزرگترین مسوولیت، تکلیف، اتفاق، رویداد و همه این ها که در عالم آفرینش است، موضوع کمال انسان بوده که ولایت و مدیریت امام عصر (عج) را عملیاتی می کند.


این که انسان خواسته زیادی داشته باشد خوب است و زیباتر از این که خواسته های خود را از خدا بخواهیم و ائمه را واسطه آن خواسته هایمان قرار دهیم.


اما نباید فراموش کنیم خواسته اصلی ما ظهور امام عصر (عج) است همانطور که در زیارت آل یاسین می گوییم السلام علیک یا ایها المقدم المامول یکی از ویژگی هایی که به آن نام برده شد این است که باید ظهور امام زمان (عج) بزرگترین آرزو و درخواست های ما باشد.


دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه (۲۷ تیر ماه) در صدر یک هیات عالی رتبه در سفر رسمی دو روزه به عراق به زیارت ائمه اطهار (ع) در شهرهای مقدس کاظمین، نجف اشرف و کربلای معلی مشرف شد.