به گزارش پارس به نقل از تابناک، « پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران با هدف پاسداشت و ترویج اندیشه های رهبر کبیر انقلاب اسلامی کار خود را در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۸۷ بصورت آزمایشی شروع کرده و به فعالیت خود ادامه می دهد» ؛ این عباراتی است که سایت خبری جماران در توصیف حوزه فعالیت هایش به مخاطب ارائه کرده است.

سایت خبری جماران وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ع) بنا بر این هدف راه اندازی شده و کار خود را آغاز کرد؛ اما هر چه پیشتر رفت، بیشتر خود را به سیاست جناحی آمیخت و ترویج اندیشه امام را به یکی از حاشیه های کار خبری و تحلیلی خود بدل ساخت.

بر پایه این گزارش، در جامعه ای که همه امور آن به نوعی با سیاست مرتبط می شود، نگهبانی و پاسداری و ترویج اندیشه های حضرت امام، به عنوان نقطه مرکزی و ثقل همه کسانی که دستاورد عظیم آن امام عظیم الشأن را پاس می دارند، هنرمندی خاص خود را می طلبد؛ تنزه طلبی می طلبد؛ می طلبد که حب و بغض های کوتاه مدت و مقطعی، باعث نشود که هدف اولیه گم و اندیشه ناب حضرت امام کمرنگ شود؛ اطلاع رسانی حول اندیشه و راه امام را چنان فراگیر کند که راه و یاد امام در جامعه غریب نباشد؛ وظیفه اش را بداند که امام را به نسل های تازه که امام را درک نکرده اند، در بهترین حالتش بشناساند.

اما جو خبر، داغ کردن رسانه، تمایلات شخصی و جناحی، دامان سایت جماران را که بنا بود سایتی برای امام باشد نیز گرفته است. شاید بتوان گفت، دست اندرکاران جماران هم انسان هایی هستند که تمایلات شخصی، جناحی و سیاسی دارند و طبیعتا چنین تمایلاتی در نشر و انتقال اخبار هم راه پیدا می کند.

اما هنر مدیران این رسانه باید همین می بود. باید هنرمندی می کردند و شکیبایی تا رسانه ای که بنا بود برای امام باشد، درگیر درگیری های سیاست روزمره ایرانی نشود؛ تحلیل هایش رنگ و بوی جناح و حزب بازی نگیرد؛ به فکر مردم باشد و امامشان. باید به کودکان و نوجوانانی که هنوز درک درستی از ابر مردی که معادلات سیاسی سطح جهان را تغییر دا د، کمک می کرد تا آن را دریابند؛ امامی که در تاریخ، او و حرکتش به نقطه عطفی تبدیل شد که کمتر کسی را یارای تردید در آن است.

نمی دانیم چه کسی و چه زمانی، اما جماران باید در خدمت امام باشد و هر کسی می خواهد هر تفکری را تبلیغ و ترویج کند غیر از امام، می تواند از پهنه بیکران رسانه ها و سایت های گوناگون بهره برداری کند، ولی امام را هزینه تفکر شخصی، جناحی نکند و سایت منتسب به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام را نقطه ثقل دوستداران امام بداند. امامی که نه امام جناح راست بود و نه چپ؛ امام مردم بود! امام امت!

می توان این نوشته را دغدغه ای برای بازگرداندن جماران به راه اصلی اش تعبیر کرد و می توان هم با این نوشته برخورد سیاسی و جناحی کرد! راستی اهالی جماران دلشان برای امام امت تنگ نشده است؟ امام امت و نه امام چپ و نه امام راست؛ امام مردم؟ !