به گزارش پ ارس به نقل از فارس، « توماس بوکس باوم» سفیر اتریش در پایان مأموریت دیپلماتیک خود در جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار از فعالیت ها و اقدامات سفیر اتریش در کشورمان در طول مأموریتش تشکر و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وی افزود: دو کشور ایران و اتریش همواره دارای روابط خوبی بوده اند و هیچ مانعی در روند توسعه و گسترش روابط ایران و اتریش وجود ندارد.

صالحی همچنین ابراز امیدوری کرد با مغتنم شمردن فرصت روی کار آمدن دولت حسن روحانی از سوی غرب، شاهد تقویت روند تعامل و همکاری کشورهای اروپایی از جمله اتریش برای توسعه و گسترش روابط به خصوص در زمینه های اقتصادی و تجاری باشیم.

توماس بوکس باوم سفیر اتریش نیز در این دیدار ضمن تشکر از همکاری های مقامات ایرانی طی مأموریتش در کشورمان به خاطرات خوب خود از کشور و مردم با فرهنگ و متمدن ایران اشاره کرد و گفت: ما با ایران روابط خوبی داریم و ایران کشوری متمدن، دارای فرهنگ و تاریخ دیرینه با زیبایی های خاص خود می باشد.

وی افزود: ایران ظرفیت بسیار زیادی برای همکاری دارد و امیدواریم در دولت جدید شاهد توسعه و گسترش بیش از پیش روابط فیمابین به خصوص در عرصه های اقتصادی و بازرگانی و نیز گردشگری و افزایش تعامل بین مردم و دولت های دو کشور باشیم.