به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، یک منبع آگاه به « روسیا الیوم» اعلام کرد که جنگنده های اسرائیلی، پنجم ماه جاری میلادی، از یک پایگاه در ترکیه برای هدف قرار دادن انبارهایی در « لاذقیة» سوریه که گفته می شود تسلیحاتی بوده استفاده کرده است.

هفته پیش، رسانه های صهیونیستی نیز ادعا کردند که موشک های این رژیم یک مخزن موشک ها و سلاح های روسی در لاذقیه را هدف گرفته بود که سه انبار را شامل می شد. این سلاح از طریق یک پل هوایی – دریایی از روسیه به سوریه منتقل شده بود. اما وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هرگونه ارتباط با این مسئله را رد کرد بود.

خبرنگار روسیا الیوم اعلام کرد که کابینه اسرائیل، در نشست دیروز خود، بار دیگر به طور کامل هرگونه ارتباط با این مسئله را رد کرده است اما این مسئله به طور رسمی از سوی تل آویو رد یا تایید نشده است.

پیش از این نیز، اسرائیل در قبال انفجارهای لاذقیه سکوت اختیار کرده و هیچ واکنش رسمی از خود نشان نداده بود، چون مقامات این رژیم به خوبی می دانند که سوریه و روسیه هیچ گاه این بمباران ها را بی پاسخ نخواهند گذاشت. تحلیل گران سیاسی اعلام می کنند که اسرائیل هرگونه سلاح استراتژیکی را که ممکن است، سوریه به آن تجهیز شده باشد را رصد می کند و هدف قرار دادن انبار تسلیحات در سوریه نیز با هدف جلوگیری از هرگونه تهدید برای سکوهای اسرائیلی استخراج گاز طبیعی از مدیترانه صورت می گیرد.