به گزارش پارس ، فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی « جروزالم پست» ، « بنیامین نتانیاهو» در نشست هفتگی کابینه اسرائیل گفت برنامه هسته ای ایران با سرعت پیش می رود و لازم است تحریم ها علیه این کشور افزایش یابد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهارات ادعا کرد ایران علاوه بر توسعه قابلیت های غنی سازی اورانیوم، در حال ساخت یک رآکتور پلوتینیومی است. وی گفت توانایی های ایران در زمینه تولید موشک های بالستیک هم در حال افزایش است.

وی افزود: به عقیده ما، الان بیش از هر زمان دیگر لازم است که تحریم های اقتصادی و یک گزینه معتبر نظامی در برابر ایران قرار گیرد.

رسانه های اسرائیلی روز گذشته گزارش دادند که نتانیاهو از « باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا خواسته است گزینه معتبر نظامی را در برابر برنامه هسته ای ایران قرار دهد. امروز هم چند مقام عالی رتبه آمریکایی اعلام کردند که اوباما به نتانیاهو وعده داده است که فشارها علیه تهران را کاهش ندهد.

نتانیاهو امروز سه خواسته را در مورد برنامه هسته ای ایران مطرح کرد. وی در این مورد گفت: ما به ایستادگی پای خواسته هایمان مصمم هستیم. این خواسته ها باید به خواسته های جامعه جهانی بدل شود. اول اینکه تمام فعالیت های غنی سازی متوقف شود، دوم اینکه تمام اورانیوم غمی شده از این کشور خارج شود و نهایتا اینکه تأسیسات غیرقانونی در قم تعطیل شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار است عصر امروز هم با شبکه « سی بی اس» مصاحبه کند. انتظار می رود وی بار دیگر مطالبی مشابه را در این مصاحبه تکرار کند.