به گزارش پارس به نقل از فارس، بیانیه جامعه رسانه ای کشور، اتحادیه های بزرگ دانشجویی، تشکل های دانشگاهی کشور در نکوداشت غلامعلی حداد عادل « مرد تقوا و تدبیر» به شرح زیر است:

در تاریخ هر ملتی، چهره هایی از بطن مردم بر می خیزند که پیوسته الهام بخش اعتلای ملی خواهند ماند. نام دکتر غلامعلی حداد عادل در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، هماره با دفاع شجاعانه بی چشمداشت، اخلاق گرایانه و فداکارانه از انقلاب و نظام اسلامی همراه است.

از سویی نمونه اعلای ولایتمداری است و از دیگر سوی، به عنوان اندیشمندی نام آشنا در عرصه فلسفه اسلامی، در طرازی متعالی مطرح است و سوابق افتخارآمیز قبل و بعد از انقلاب اسلامی، تلالویی خاص به سیمای این فرهیخته علمی، فرهنگی و سیاسی بخشیده است.

ایفای نقش تاثیرگذار و مدبرانه و اعلام شجاعانه مواضع ارزشمدارانه دکتر حداد عادل در فتنه ۸۸، عرصه ای که برخی سیاسیون، دفاع از انقلاب و نظام و ولایت را به صلاح خویش نمی دیدند، چنان فضایی از اعتماد ملی در جامعه ایجاد کرد که راه عبور مقتدرانه از فتنه را برای ملت مومن و نظام اسلامی ایران هموارتر نمود.

حضور ایشان در دوره های مختلف مجلس شورای اسلامی و نقش آفرینی بعنوان نماینده مردم تهران جلوه ای آگاهانه و موثر داشته و مدیریت ایشان بر مجلس هفتم نماد قاطعیت همراه با صمیمیت و آرامش بخشی است.

اما، بیت الغزل پویش متعهدانه و عاشقانه دکتر غلامعلی حدادعادل در مقاطع خطیر و مواقع حساس کشور را، می توان در جلوه های ناب حضور ایشان در عرصه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری جستجوکرد. حضوری که با احساس تکلیف آغاز شد؛ با دفاع جانانه از ارزش ها و آرمان های انقلاب در دوران تبلیغات انتخاباتی در برابر سیاه نمایی ها ادامه پیدا کرد و با انصراف سرافرازانه از کاندیداتوری به نفع گفتمان اصولگرایی پایان یافت.

در جریان مناظره ها، آنجا که برخی می کوشیدند آن سان بین حق و باطل گام بردارند که به زعم خویش دچار ریزش رای نشوند؛ آقای حدادعادل بی پروا، سمت و سوی دفاع از انقلاب و نظام را برگزید.

مشی انقلابی ایشان در همه مقاطع سرنوشت ساز، از بین مواضع شجاعانه وی آشکارا رخ نموده و همیشه با صلابت و آرامش در سپهر فرهنگ و سیاست همراه بوده است.

ما اهالی رسانه ها و تشکل های رسانه ای اصولگرا و اعضای اتحادیه های بزرگ دانشجویی و تشکل های دانشگاهی کشور باور داریم که می توان دکتر حداد عادل را از بانیان بزرگ وحدت اصولگرایان و همگرایی این جریان ناب انقلاب اسلامی در مشی سیاسی، بویژه در دهه اخیر دانست.

با وجود همه کنش های جریان ساز سیاسی، ایشان هرگز در مواجهه با مخالفین و منتقدان از مدار اخلاق و اخلاق مداری خارج نشده است.

اینک بر اساس آنچه گذشت، به حق چنین است که مشاور عالی مقام معظم رهبری دکتر غلامعلی حدادعادل سرباز فداکار اسلام و یار و همراه رهبری و خدمتگزار مردم فهیم ایران اسلامی است، که نکوداشت ایشان به هموار شدن این راه خدایی برای پویندگان و آیندگان خواهد انجامید.

* جامعه رسانه ای کشور، اتحادیه های بزرگ دانشجویی، تشکل های دانشگاهی کشور