به گزارش پارس ، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مسئول ارتش آمریکا که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: واشنگتن هواپیاهای اف ۱۶ را که مصر در سال ۲۰۱۰ میلادی خریداری کرده بود، به این کشور تحویل خواهد داد.

وی افزود: وضعیت به قوت خود باقی است و محموله چهار فروند اف ۱۶ در ماه اوت تحویل خواهد شد.

واشنگتن هشت فروند از مجموع ۲۰ فروند هواپیمایی را که مصر به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار خریداری کرده، به این کشور تحویل داده است.

جنفیفر بساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که همه آنچه در کانال های دیپلماتیک در جریان بود؛ ادامه می یابد و همه برنامه ادامه دارد.

اما در سطح رسمی، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به حوادث هفته گذشته، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به وزارتخانه ها و نهادهای ذیربط دستور ارزیابی دوباره کمک واشنگتن به دولت مصر را داده است. این بیانیه توضیحات بیشتری در این زمینه نداده است.

ارتش مصر هفته گذشته محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور را عزل و عدلی محمود منصور را به عنوان رئیس جمهوری موقت تعیین کرد.

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید گفت: معتقدیم به نفع ما نیست که کمک ها به مصر متوقف شود.

درهمین حال، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: روابط دفاعی آمریکا و مصر همچنان پایه و اساس شراکت راهبردی ما با مصر و رکن ثبات در منطقه است.

مصر سالانه ۱.۵ میلیارد دلار از جمله ۱.۳ میلیارد دلار کمک نظامی از آمریکا دریافت می کند. مصر با این کمک ها توانسته است از سال ۱۹۸۰ میلادی بیش از ۲۲۰ فروند هواپیمای جنگنده اف ۱۶ تحویل بگیرد.