به گزارش پ ارس به نقل از مشرق، نوشت: سفارت آمریکا در مسکو در این رابطه که امکان دارد سفر اوایل ماه سپتامبر" باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا به روسیه در صورت ادامه حضور" ادوارد اسنودن" مامور سابق سیا که اطلاعات محرمانه ای در مورد فعالیت های جاسوسی آمریکا افشا کرده است و در حال حاضر در بخش ترانزیت فرودگاه مسکو بسر می برد، لغو گردد، تفسیری ارائه نکرد.

مقامات دیپلماتیک در سفارت آمریکا در مسکو امروز در پاسخ خبرنگاران در مورد تایید و یا تکذیب این خبر که براستی اوباما ممکن است به دلیل اوضاع پیرامون اسنودن از شرکت در نشست سران گروه ۲۰ در سنت پترزبورگ و دیدار با رئیس جمهوری روسیه در مسکو صرف نظر کند، گفتند: ما هیچ تفسیری در رابطه با وضعیت ادوارد اسنودن ارائه نخواهیم داد. همه مسائل در این رابطه اظهارات رئیس جمهوری اوباما و بیانیه شورای امنیت ملی آمریکا گفته شده است.

لازم به ذکر است که امروز، دوشنبه روزنامه « کامرسانت» روسیه در گزارشی نوشت: یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه آمریکا بعید ندانست که باراک اوباما ممکن است سفر برنامه ریزی شده خود به مسکو برای ۴-۳ ماه سپتامبر را در صورت ادامه حضور اسنودن در فرودگاه مسکو تا آن زمان، لغو کند. به گفته وی، این مسئله از طریق کانال های دیپلماتیک به اطلاع مقامات مسکو رسیده است.

این در حالی است که مقامات کاخ کرملین ابراز اطمینان کردند که چنین هشداری را از طرف کاخ سفید دریافت نکرده و روند فراهم سازی مقدمات سفر رئیس جمهوری آمریکا به روسیه، طبق برنامه پیش می رود.