به گزارش پ ارس به نقل از ایسنا، بان کی مون در پیامی به مناسبت روز جهانی جمعیت ضمن استقبال از تمرکز روز جهانی جمعیت امسال بر باروری جوانان، گفت: این موضوع حساس نیازمند توجه جهانی است.

در بخش دیگری از پیام وی آمده است: تقریبا ۱۶ میلیون دختر نوجوان هر ساله در دنیا وضع حمل می کنند که هرگز فرصت برنامه ریزی برای بارداری خود نداشته اند. این در حالی است که پیچیدگی های بارداری و تولد نوزاد می تواند معلولیت هایی مانند فیستول زایمان ایجاد کند که عامل اصلی مرگ در زنان جوان است. دختران جوان همچنین به دلیل سقط های غیرایمن با سطح بالای بیماری ها و مرگ و میر روبرو هستند.

در بخش دیگری از پیام بان کی مون بر لزوم ارائه آموزش های مناسب در دوران نوجوانی تاکید شده و آمده است: باید به تمام جوانان آموزش جامع و مناسب با سن جنسی ارائه داد. این امر به ویژه برای توانمندسازی زنان جوانان بسیار مهم است. علاوه بر آن باید خدمات جامع جنسی و بهداشت باروری نیز شامل تنظیم خانواده و جلوگیری و درمان عفونت های انتقالی جنسی را ارائه داد.

در بخش دیگری از پیام بان کی مون آمده است: باید تعهد نماییم که از دختران جوان حمایت کرده و توان بالقوه آنها را به رسمیت بشناسیم تا به آینده مشترکمان کمک کنیم.