به گزارش پارس ، حبیب الله عسگراولادی در گفت وگو باایسنا گفت: بر اساس قول هایی که آقای دکتر روحانی در برنامه های انتخاباتی خود و نیز پس از انتخاب شدن داده اند، ان شاءالله ایشان کابینه ای را تشکیل خواهند داد که اصولگرایان و اصلاح طلبان و اعتدال گرایانِ دارای ویژگی های شایسته سالاری در کنار هم خواهند بود یا همانطور که شنیده شده، بر همین اساس می خواهند دولت وحدت ملی تشکیل دهند. به هر ترتیب باید جلو رفت و در زمان تشکیل کابینه دید چه چینشی وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه" یکی از دغدغه های آقای دکتر روحانی کارآمدی است و به همین دلیل می خواهد از افراد مجرب استفاده کند" ، خاطرنشان کرد: آقای روحانی در حوزه اقتصاد بنا بر مطالباتی که مردم دارند، باید تصمیمات جدی، به هنگام، درست و عملی بگیرد تا مردم در شش ماهه دوم سال ۹۲ آثار آن را در زندگی و معیشت خود احساس کنند، همچنانکه بحمدالله در آغاز هم آثاری هویدا شده است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه اظهار کرد: در حوزه فرهنگ، سیاست داخلی و خارجی چالش های زیادی پیش روی دولت است و آقای دکتر روحانی به خوبی به این چالش ها واقف است. باید همه او را کمک کنیم تا بتواند از آنها عبور کند.

عسگراولادی با بیان اینکه" خوشبختانه یک فضای همدلی و همکاری وجود دارد تا انتقال قدرت و انتقال تجربیات به درستی انجام شود" ، تصریح کرد: بر این اساس باید این فضا را صیانت کرد تا آقای روحانی به خواست خداوند به اهداف خود برسد.

وی همچنین درباره ضرورت بهره گیری از زنان در کابینه دولت یازدهم گفت: استفاده از زنان صالحه، توانمند و با تجربه در دولت دهم تجربه شده است. باید دید آقای روحانی چقدر روی این موضوع حساب باز کرده و می کند. البته باید اذعان کرد که در انقلاب اسلامی زنان کشورمان رشد قابل ملاحظه ای کرده اند.

عسگراولادی در پایان با تاکید بر اینکه" نباید حضور زنان در کابینه، نمایشی باشد" ، افزود: آنچه مهم است، خدمت به مردم است و در این نگاه نباید گرفتار این باشیم که چه کسی از چه جنسی به کابینه راه پیدا می کند و باید روی صلاحیت ها، کارآمدی ها و شایستگی ها بیشتر حساب باز کرد.