به گزارش پارس به نقل ازایسنا، این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با جمعی از اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد، با تشکر از حضور مردم در انتخابات، یادآور شد: مردم برخوردی اخلاقی را در انتخابات دیدند و احساس کردند که همه افراد به دنبال قدرت نیستند بلکه به دنبال نجات کشور و انجام مسئولیت هستند.

وی با بیان اینکه" دولت نباید احساس کند که فردی به او تحمیل می شود" ، تاکید کرد: هماهنگی در کابینه نکته مهمی است و همه باید به هم اطمینان داشته باشند و اینطور نباشد افرادی که دور یک میز می نشینند نسبت به هم همدل و همراه نباشند.

عارف با اشاره به سرمایه اجتماعی شکل گرفته در جریان انتخابات گفت: سرمایه اجتماعی بالایی همراه با مطالبات به حقی شکل گرفته و اگر پاسخگو نباشیم در برابر نظام، انقلاب و تاریخ مسئول هستیم.

معاون اول دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه" احزاب معمولا در ایران از بالا به پایین شکل گرفته اند" ، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد حزبی از بالا به پایین داشته باشیم دستاوردی نخواهیم داشت. بنابراین برنامه ما این است که فرد محور نباشیم و با مشارکت و حضور نیروهای فعال برای حفظ این سرمایه اجتماعی برنامه ریزی کنیم و دلیل باید در استان ها نیروهای خود را حفظ کرده و با تعامل و مشورت با آنها تصمیم گیری کنیم.

وی در پایان با اشاره به سکوت خود در سال های اخیر گفت: من به سکوت عادت کرده ام و در آن مقطع زمانی سکوت را به صلاح کشور می دانستم ولی به اعتقاد من در مقطع فعلی فضا عوض شده است و دیگر نمی توانند با اصلاحات برخوردی کنند.

بر اساس این گزارش، جمعی از اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار از محمدرضا عارف خواستند تا از نیروهای اصلاح طلب شهرستان ها که به گفته آنها در هشت سال اخیر به نوعی در انزوا بودند استفاده شود.

همچنین در این جلسه بحث هایی درباره حفظ حرمت اصلاح طلبان، برنامه ریزی برای آینده فعالیت سیاسی اصلاح طلبان و تشکیل حزبی فراگیر برای پیگیری مطالبات آنها مطرح شد.