به گزارش پارس ، باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره ؛ نویسنده با اذعان به خلق" حماسه سیاسی" توسط ملت ایران می نویسد" ایرانیان با شرکت در انتخابات نشان دادند که خود اختیار آینده کشورشان را در دست دارند و تعیین می کنند که چه چیزی برای کشورشان بهترین منافع را تامین می کند. "

تحلیلگر مقاله در ادامه با اذعان به" ملال آور" بودن اقدامات خصمانه قدرتهای غربی در قبال ملت ایران می افزاید" هیچ چیزی خسته کننده تر از تهدیدات دائمی قدرتهای غربی علیه ملت و کشوری با عظمت و قدمت تاریخی ایران نیست. آنان دائما ملت ایران را تهدید به آغاز جنگ می کنند. "

نویسنده مقاله در ادامه با تمسخر اپوزیسیون خارج نشین می نویسد" انتخابات کنونی ایران به من ثابت کرد که چرا مردم ایران از اپوزیسیون خارج نشین نفرت دارند. اپوزیسیون ایرانی خارج نشین از افرادی تشکیل شده است که از کشورشان فرار کرده اند و اکثرا ساکن آمریکا هستند و زندگی ای تجملی را برای خود فراهم آورده اند. این افراد همچنین در شبکه های ماهواره ای" لس آنجلسی" گردآمده اند و به مخاطبانشان امر و نهی می کنند (! ) آنان دائما به مخاطبان می گویند: به خیابان ها بریزید (! ) "

نویسنده مقاله در ادامه با اذعان به ناکام ماندن اپوزیسیون خارج از کشور در واداشتن ایرانیان به تحریم انتخابات می افزاید" در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) ایران اپوزیسیون خارج نشین از طریق شبکه های اجتماعی رای دهندگان ایرانی را تشویق به عدم شرکت در انتخابات می کند. این در حالیست که ۵۰.۵ میلیون نفر واجد شرایط رای دهی در انتخابات بودند و تعداد زیادی از آنان در انتخابات شرکت کردند. ایرانیان پس از انتخابات و اعلام نتایج نیز به جشن و شادی پرداختند آنان خوب می دانند چه می خواهند و نیازی به امر و نهی اپوزیسیون خارج نشین ندارند. "

تحلیلگر" الجزیره" می افزاید" باید کلیشه های رایج از مردم سالاری که در غرب جریان دارد را کنار گذاشت و از نسخه نویسی برای ایرانیان دست برداشت. ایرانیان تجربه دولتی مردم سالار را در گذشته نیز داشته اند که از جمله آن می توان به دوران حکومت دولت قانونی" محمد مصدق" اشاره کرد که در نهایت با کودتای تحت رهبری سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) سرنگون شد. یکی از دوستان من در تهران با انتقاد از اپوزیسیون خارج نشین به من گفت" ایرانیانی که سالها خارج از کشور زندگی کرده و اکنون خود را اپوزیسیون می خوانند از شرایط و جو ایران به دور هستند. آنان نمی توانند نظر درستی را در مورد شرایط ایران بیان کنند چرا که تغییر و تحولات در ایران بسیار سریع است و روندی پویا دارد. "

نویسنده مقاله در بخش پایانی مقاله خود با اذعان به بی اعتنایی ملت ایران به گزافه گویی های اپوزیسیون خارج نشین می افزاید" باید دانست که ملت ایران خود را" قربانی" خواسته های قدرتهای غربی و اپوزیسیون خارج نشین نمی کند. مردم ایران خود سرنوشت کشورشان را به بهترین وجه ممکن رقم خواهند زد. آنان نیازی به اپوزیسیون خارج نشین نسخه نویس و مقامات کشورهای غربی ندارند. "