به گزارش پارس به نقل از فارس و به نقل از رسانه های خبری مصر، الازهر در بیانیه خود قتل چهار شیعه در روستای ابومسلم در الجیزه را حادثه ای خونین توصیف و تاکید کرد که این جنایت یکی از بزرگ ترین گناهان کبیره و از اعمال منکری است که شرع آن را به شدت حرام کرده و قانون نیز مرتکب این عمل را مجازات می کند.

الازهر با تاکید بر حرمت خون و اینکه اسلام، مصر و مصری ها قتل به دلیل عقیده یا مذهب و فکر را نمی شناسند، افزود که این حوادث برای مصری ها عجیب است و هدف از آن نیز برهم زدن ثبات کشور در این لحظه حساس است و اینکه مصری ها را به سمت فتنه سوق دهند و بر این اساس دولت و ملت مصر باید هوشیار باشند.

در این بیانیه همچنین به این حدیث شریف اشاره شده است که « اگر مسلمانان شمشیر به روی همدیگر بکشند در آن صورت قاتل و مقتول در جهنم خواهند بود» .

الازهر همچنین از نهادهای مربوطه خواست تا سریعا درباره این حادثه تحقیق کرده و کسانی را که مرتکب این عمل شده اند به اشد مجازات محکوم کنند.

روز گذشته گروهی از شیعیان که به مناسبت نیمه شعبان در منزل یکی از شیعیان در روستای ابومسلم در الجیزه گردهم آمده بودند، توسط تعدادی از سلفی های تندرو هدف حمله قرار گرفته و در جریان ضرب و شتم این شیعیان چهار نفر از آنها از جمله شیخ « حسن شحاته» از رهبران شیعه کشته شدند و مهاجمان اسباب و اثاثیه منزل را تخریب و خانه را به آتش کشیدند.