به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در این مراسم که با حضور رییسان نهادها، اعضای نمایندگی، جمعی از اساتید و دانشجویان، تجار و بازرگانان مقیم و به همراه جمعی از ایرانیان مقیم همراه با خانواده های آن ها برگزار شد، فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) را به تمامی ایرانیان به ویژه ایرانیان مقیم ژاپن تبریک و تهنیت گفت.

در شروع مراسم برای سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان (عج) دعای فرج توسط حاضران قرائت شد.

رضا نظرآهاری به بیان عدالت مهدویت و شخصیت و ویژگی های شیعیان در زمان غیبت پرداخت و گفت: آن چه که به طور مشخص از ویژگی های شیعیان نسبت به سایر ادیان و فرق اسلامی است، اعتقاد آن ها به عدالت حضرت صاحب الزمان (عج) است که همه ما در انتظار ظهور ایشان هستیم تا با ظهورشان جهان را پر از عدالت کنند.

در همین راستا وی اظهار کرد: در مذهب جعفری عدالت به بهترین نحو و شیوه بیان شده است و ما افتخار می کنیم پیرو مکتبی هستیم که عدالت رکن اساسی آن است.

او ضمن آرزوی سلامتی برای امام زمان حضرت مهدی اروحنا له فدا (عج) و ظهور فرجش توصیه کرد برای رسیدن به" عدالت" و برای آماده کردن زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) ، شیعیان وظیفه دارند همان گونه که در اندیشه و اعتقادشان عدالت طلبی و عدالت خواهی جا گرفته است در اعمال و کردارشان این ویژگی بیش تر نهادینه شود و رفتار همه انسان ها به سمت عدالت حرکت کند.

هم چنین در این مراسم مدیر مجتمع آموزشی جمهوری اسلامی ایران دکتر رضا مهدیزاده آری ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد قائم آل محمد (عج) ، در مورد انتظار از موعود در بسیاری از ادیان و انتظار موعود در فرهنگ اسلامی سخنرانی کرد.

وی به استناد از آیات و احادیث معتبر بیان کرد که وجود مبارک حضرت مهدی (عج) در اعتقاد شیعه و سنی همواره از زمان خود پیامبر گرامی اسلام به فرموده خود حضرت شکل گرفته و پیش بینی شده است.

او در ادامه به جایگاه حضرت مهدی (عج) در فرهنگ شیعه پرداخت و ظهور ایشان را یک انقلاب تکامل بخش، احیای ارزش های انسانی و شکل گیری یک جامعه سالم مورد توقع قران کریم بیان کرد.

در این مراسم مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مدیحه سرایی درباره آن امام منتظر و بیان سجایا و فضیلت های امام عصر پرداخت.

در ادامه علاوه بر اجرای نماهنگی زیبا از بیانات مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی (ره) ، دانش آموزان مجتمع آموزشی جمهوری اسلامی ایران در توکیو با اجرای زیبای سرود و ارائه اشعار و دکلمه به مناسبت این میلاد مبارک فضای شادی را برای مشتاقان ظهورش مهیا کردند.