به گزارش پارس به نقل از ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر امروز با جمعی از اعضای خاندان حاکم و مقامات بلند پایه این کشور دیدار می کند.

این دیدار به منظور انجام مذاکراتی در خصوص فراهم کردن مقدمات انتقال قدرت به تمیم، پسر امیر قطر و ولی عهد کنونی این کشور صورت می گیرد.

شبکه خبری اسکای نیوز عربی نیز به نقل از منابع نزدیک به خاندان آل ثانی فاش کرد که امروز تغییرات مهمی در ساختار خاندان حاکم ایجاد خواهد شد که به احتمال زیاد تغییر امیر این کشور را نیز شامل می شود.

بنا به گفته منابع قطری مذاکرات درباره انتقال قدرت در این کشور به این دلیل انجام می شود که شیخ حمد بن خلیفه معتقد است نسل های جدید باید مسئولیت اداره کشور را به دست بگیرند.

وی همچنین بر این باور است که باید مفاهیم حکومت داری پسندیده و روند انتقال قدرت به شکل منظم و به دور از آنچه هم اکنون در کشورهای عربی ومنطقه خلیج فارس رخ می دهد، صورت گیرد.

شیخ حمد بن خلیفه در سال ۱۹۹۵ و در پی یک کودتای مسالمت آمیز پدر خود را از قدرت خلع کرد و زمام حکومت قطر را به دست گرفت.

تمیم بن حمد نیز که سومین پسر امیر قطر محسوب می شود در سال ۲۰۰۳ به عنوان ولی عهد انتخاب شد و در نشست های ملی، منطقه ای و بین المللی زیادی نمایندگی قطر را بر عهده داشته است.

علاوه بر این گزارش های خبری حاکی از آن است که با روی کار آمدن تمیم بن حمد، حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی، نخست وزیر قطر که هم اکنون یکی از قدرتمندترین افراد خاندان حاکم است از سمتش برکنار و احتمالا رئیس هیات سرمایه گذاری قطر می شود.