به گزارش پارس به نقل از مهر، اشرف البیومی یکی از تحلیلگران عرب گفت: آمریکا در سوریه اهداف خاصی را دنبال می کند که از جمله آنها می توان به تضعیف ارتش سوریه و ویرانی زیر ساخت های این کشور اشاره کرد.

وی افزود: هدف آمریکا از این اقدامات تضعیف سوریه همانند وضعی است که عراق و لیبی به آن گرفتار شدند.

البیومی اظهار داشت: هدف، تامین امنیت رژیم صهیونیستی است و حذف بشار اسد یک رویداد خوشایند برای آمریکاست اما پایداری ارتش سوریه و حمایت جمع زیادی از ملت سوریه خواه مثبت خواه منفی مفهومش این است که آنها جایگزینی به جای نظام اسد نمی خواهند موضوعی که سبب ناراحتی آمریکا و روی آوردن آن به گزینه های منفی شده است.

وی بیان کرد: اینکه دولت آمریکا ارسال سلاح برای تروریستها به بهانه اینکه این سلاحها برای میانه روها ارسال می شود دروغی بزرگ است.

البیومی با اشاره به حضور سوریه در جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی افزود: سوریه در پیروزی مقاومت لبنان در سال ۲۰۰۶ نقش برجسته ای ایفا کرد و سوریه موضع مغایر با معاهدات کمپ دیوید میان صهیونیستها با مصر، معاهده اسلو میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها و وادی العربه میان اردن با این رژیم اتخاذ کرده است.

از سوی دیگر خبرگزاری لبنان اعلام کرد: بیش از ۱۲ گلوله از سمت سوریه به داخل منطقه عکار شمال لبنان در نزدیکی مرز با سوریه شلیک شده است.

منابع لبنانی بیان کردند: برخی گلوله ها بر پشت بام منازل در نزدیکی الدبابیه فرود آمده، اما کسی زخمی نشده است.

این منابع از ایجاد حالت رعب و وحشت در میان ساکنان این منطقه و درخواست آنها از ارتش برای خروج آنها از این منطقه خبر دادند.

از سوی دیگر شبکه المنار اعلام کرد: جبهه تروریستی النصره، ۴۵ فلسطینی را که از اردوگاه الحندرات در حلب ربوده بود، به اتهام طرفداری آنها از نظام سوریه اعدام کرده است.

پایگاه عربی پرس نیز به خواسته های گروههای مسلح از نشست دوستان سوریه در دوحه پرداخته است.

این پایگاه به نقل از جوان یوسف یکی از مخالفان سوری آورده است: شرکت کنندگان در نشست دوحه باید سریعا ارتش آزاد را به سلاح تجهیز کنند.