به گزارش پارس ، به نقل ازکیهان، مارتین ایندیک با بیان اینکه بشار اسد روز به روز در حال قدرت گرفتن است، تصریح کرد: اگر آمریکا سلاح کافی به مخالفان ندهد، ارتش بشار اسد قادر خواهد شد شکستی راهبردی را بر گروه های معارض تحمیل کند. اکنون حزب الله نیز وارد میدان درگیری شده و در کنار سوریه و ایران می جنگد. این سیلی محکم به گونه آمریکاست.
وی در مصاحبه با الحیات همچنین گفته است: ایران و حزب الله اکنون در حال تغییر موازنه قدرت به نفع حکومت سوریه هستند و این اصلاً به نفع ما نیست.
ایندیک معتقد است هرگونه پیروزی ایران و اسد، شکستی سنگین برای معارضان سوریه و جبهه مورد حمایت آمریکا است.
وی درباره مخالفت مسکو با منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه اظهار داشت: « از آنجا که روسیه با اعمال منطقه پرواز ممنوع موافق نیست ما باید واقعیت های موجود در سوریه را به گونه ای تغییر دهیم که مسکو قانع شود اگر مرحله انتقالی را تأیید نکند شورشی فراگیر در سراسر سوریه به راه خواهد افتاد. شکست القصیر تأثیر خودش را گذاشته و آنچه به روی زمین رخ خواهد داد، سرنوشت کنفرانس ژنو-۲ را تعیین خواهد کرد. »
یادآور می شود تاکید ایندیک بر لزوم تسلیح بیشتر گروه های تروریست برای تغییر معادله جنگ نوعی اغراق و خودفریبی است چرا که متحدان آمریکا در تجهیز گروه های مسلح معارض دولت سوریه چیزی کم نگذاشته اند ضمن اینکه حتی اصل دخالت آمریکا در جنگ افغانستان و تقلای مشابه رژیم صهیونیستی در حمله به لبنان و غزه نیز چیزی جز هزیمت و دریافت سیلی های آبدار در پی نداشت.