به گزارش پارس به نقل از مهر، یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در حالی امروز در مناطق مختلف و همزمان در کشورهای دیگر برای ایرانیان مقیم آغاز شده است که نگاه ویژه رسانه های خارجی را به همراه داشته است.

شبکه ها و رسانه های مختلف خارجی بر اساس رویکرد و گرایشهای خاص خود به پوشش این رویداد مهم می پردازند.

شبکه بی بی سی عربی یکی از تیترهای خبرهای صبح امروز جمعه خود را به انتخابات ریاست جمهوری ایران اختصاص داد. این شبکه گزارش داد رای دهندگان ایرانی از صبح امروز برای انتخاب رئیس جمهوری جدید به جای احمدی نژاد که دوره ریاست جمهوری اش به پایان می رسد، به پای صندوقهای رای رفتند.

این شبکه افزود ایرانی ها از میان شش نامزد حق انتخاب دارند تا یک نفر را به عنوان رئیس جمهور برگزینند.

این شبکه به زعم خود اعلام کرد به نظر می رسد مسائل اقتصادی، موضوع هسته ای و روابط با غرب بر گرایشهای رای دادن شهروندان ایرانی سایه افکنده است.

بی بی سی عربی با ادعای اینکه اقتصاد ایران در سخت ترین شرایط خود به سبب برنامه هسته ای به سر می برد، گزارش داد مقامات ایرانی از نامزدها خواستند تا پیش از اعلام نتایج رسمی شمارش آرا، خود را پیروز ندانند.

این شبکه افزود مقامات ایرانی امیدوار هستند انتخابات ریاست جمهوری این دوره و روند رای گیری با آرامش برگزار شود.

بی بی سی عربی در عین حال رویکرد ضد ایرانی خود را پنهان نکرد و به تکرار اتهامات و ادعاهای واهی پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری پرداخت.

شبکه اسکای نیوز عربی هم با پرداختن به انتخابات امروز، گزارشی درباره نامزدهای انتخابات و برنامه ها و رویکرد آنها پخش کرد.

این شبکه به پوشش اظهارات مقام معظم رهبری به هنگام رای دادن پرداخت و اعلام کرد رهبری ایران، رای خود را به صندوق انداخت.

اسکای نیوز عربی از دعوت مقام معظم رهبری از همه قشرهای مردم سرفراز و مقاوم ایران برای شرکت گسترده در انتخابات امروز خبر داد که حضور موثر، بهنگام، همگانی و پر شور ملت در انتخابات را دارای اهمیت فراوان دانستند و تأکید کردند: مردم عزیز ایران با شوق و انگیزه وارد صحنه انتخابات شوند و بدانند که سرنوشت کشور و سعادت ملت، به وابسته به حضور و انتخاب آنهاست.

گزارش مستقیم خبرنگار شبکه فرانس ۲۴ عربی از تهران

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ عربی یکی از تیترهای مهم خبری امروز خود را به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اختصاص داده است.

این شبکه با پخش تصاویری از لحظه رای دادن مقام معظم رهبری تاکید کرد آیت الله خامنه ای پس از انداختن رای خود از مردم ایران دعوت کرد حضوری گسترده در انتخابات داشته باشند.

خلیل البشیر خبرنگار این شبکه در گزارش مستقیم از تهران اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری ایران از صبح امروز آغاز شده است و مردم ایران، رئیس جمهوری خود را از میان شش نامزد انتخاب خواهند کرد.
خلیل البشیر خبرنگار فرانس ۲۴ عربی در تهران گزارش داد

البشیر از نظرسنجی های انجام شده در ایران در خصوص نامزدهای انتخابات هم سخن گفت و اعلام کرد بر اساس آخرین نظرسنجی های انجام شده در ایران، محمد باقر قالیباف پیشتاز است و حسن روحانی و سعید جلیلی پس از وی قرار دارند.

خبرنگار فرانسه ۲۴ همچنین اعلام کرد شوررای نگهبان به نامزدها تاکید کرد پیش از اعلام نتایج رسمی و نهایی، خود را پیروز انتخابات معرفی نکنند.