به گزارش پارس ، ایسنا به نقل از شبکه خبری راشاتودی، پلیس ضد شورش ترکیه با استفاده از آب پرفشار تظاهرکنندگان را به خیابان های باریک اطراف میدان می کشاند تا از دسترسی مجدد آنها به میدان تقسیم جلوگیری کند.

درگیری ها در میدان تقسیم

این در حالی است که برخی از معترضان اقدام به آتش زدن پرچم های رنگارنگ کرده و به آتش بازی دست زدند. تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی به سمت پارک گزی در نزدیکی میدان تقسیم استانبول رفته و با شلیک گاز اشک آور و آب پرفشار از سوی پلیس ترکیه مواجه شدند.

درگیری ها در میدان تقسیم

با وجود آنکه شهردار استانبول اعلام کرد که میدان تقسیم پاکسازی شده اما پلیس و معترضان به این میدان بازگشته و درگیر شدند.

شهردار استانبول افزود: تا زمانی که میدان از حضور این معترضان پاک شود و به روی مردم بار دیگر بازگردد، ما به اقدامات خود ادامه می دهیم.

در همین حال رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه نیروهای پلیس را به خاطر پاکسازی میدان از معترضان و چادرها و پلاکاردهایشان مورد تحسین قرار داد.

مقام های پزشکی ترکیه نیز اعلام کردند که دستکم ۱۸ تن در جریان درگیری های روز سه شنبه زخمی شده اند.

خبرنگار اسپانیایی شبکه خبری راشاتودی نیز که به صورت زنده این درگیری ها را گزارش می داد مورد اصابت یک گاز اشک آور قرار گرفته و زخمی شده است.

در پی این سرکوب، معترضان اعلام کردند که اعتماد خود را به دورنمای مذاکره با اردوغان از دست داده اند.

نخست وزیر ترکیه ساعاتی پیش از این درگیری ها اعلام کرده بود که قرار است امروز (چهارشنبه) با رهبران معترضان دیدار و گفت وگو کند.

در جریان اعتراضات روز سه شنبه همچنین ۳۰ تا ۷۰ تن از وکلای مخالف سرکوب معترضان نیز در مقابل دادگاهی در استانبول دستگیر شدند.

یکی از استادان دانشگاه فنی مهندسی آنکارا نیز گفت تنش های بیشتر در آینده، ترکیه را به یک جنگ داخلی تمام عیار سوق می دهد اما این به اردوغان بستگی دارد که مانع از این رویداد شده و تنش ها را کاهش دهد.