به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از روزنامه فرانسوی لوفیگارو؛ کارکنان مراقبت پرواز فرانسه از امروز (سه شنبه) تا پنج شنبه دست به اعتصاب خواهند زد. همچنین کارمندان بخش ریلی این کشور از پنج شنبه وارد اعتصاب خواهند شد. بعلاوه اتحادیه های پست و بخش انرژی نیز کارکنان خود را دعوت به اعتصاب کرده اند.

اعتصاب کارکنان مراقبت پرواز، فرودگاه های شهرهای مهم فرانسه از جمله پاریس، لیون، نیس، مارسی و بوردو را در بر خواهد گرفت.
مدیر پروازهای مسافربری فرانسه از شرکت های هواپیمایی خواست برنامه پروازهای خود را در این روزها تا نصف کاهش دهند. شرکت هواپیمایی ایرفرانس (AIR FRANCE) نیز هشدار داد مسافران احتمال تاخیر یا لغو پروازهای این شرکت را تا آخرین لحظه در نظر بگیرند.

کنفدراسیون اتحادیه ها و اصناف اروپا (CES) همه اعضای خود را به واکنش نسبت به تمهیدات ریاضتی در این قاره دعوت کرد و بیم آن می رود طی روز های آینده اعتصاب به سایر کشورهای اتحادیه اروپا گسترش یابد.

اعتصاب کنندگان به طرح تشکیل آسمان واحد اروپایی اعتراض دارند. در این طرح قرار است فرانسه به همراه آلمان و چهار کشور اروپایی هلند، بلژیک، سوئیس و لوکزامبورگ با تشکیل آسمان واحد اروپا کنترل واحدی بر روی پروازها اعمال کنند.

این طرح که در سال ۲۰۰۹ در کمیسیون اروپا تایید شده به دنبال افزایش کارآیی و کاهش هزینه ها در پرواز های کوتاه است. به نظر معترضان، این قوانین تضعیف جایگاه خدمات عمومی کارکنان مراقبت پرواز را نشانه رفته است.