به گزارش پارس ، ایسنابه نقل از روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در آغاز جلسه کابینه خود در قدس اعلام کرد که اواخر هفته گذشته با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در خصوص اوضاع سوریه صحبت کرده است.

وی تصریح کرد: اوضاع روز به روز پیچیده تر می شود ما هفته گذشته شاهد درگیری هایی بودیم که در نزدیکی مرزهای ما در جولان رخ داد. تا زمانی که آتشی علیه ما گشوده نشود، اسرائیل در جنگ سوریه مداخله نمی کند.

وی در خصوص آنکه در صورت منحل شدن فعالیت نیروهای بین المللی در منطقه میان سوریه و اراضی اشغالی، اسرائیل منطقه" خط آبی" را میان این رژیم و سوریه اشغال می کند، گفت: عملکرد نیروهای بین المللی مشخص کرد که اسرائیل بی شک نمی تواند در خصوص امنیت خود بر روی این نیروها حساب باز کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی عنوان داشت: نیروهای بین المللی می توانند بخشی از توافق ها باشند، اما نمی توانند حامی اصلی امنیت اسرائیل باشند.

وی تاکید کرد که در خصوص این مساله با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که هفته جاری راهی منطقه می شود، مذاکره خواهد کرد.

منابع نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در روزهای اخیر درگیری ها میان نیروهای نظام سوریه با مخالفان در مرزهای نزدیک به خط آتش بس میان رژیم صهیونیستی و سوریه کاهش یافته بود، اما این درگیری ها همچنان در نزدیکی گذرگاه القنیطره ادامه دارد.

یکی از منابع نظامی رژیم صهیونیستی عنوان داشت که ارتش این رژیم مجددا در مرزها مستقر شده تا با رخدادهای احتمالی مقابله کند.

وی تصریح کرد که این رژیم اجازه نخواهد داد تا گروه های متخاصم از اوضاع سوء استفاده کرده و دست به ربایندگی بزنند.

در همین راستا، عاموس یدلین، رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی و مدیر نهاد پژوهش های امنیت ملی خاطرنشان کرد که" تحولات اخیر سوریه به نفع اسرائیل است" .

از سوی دیگر، روزنامه عبری زبان معاریو در خصوص برآوردهای سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در خصوص وضعیت بشار اسد نوشت: زمانی که اسرائیل مناطقی را در سوریه هدف قرار داد، وی افسرده شده و احساس شکست می کرد اما روحیه وی با پیروزی در منطقه القصیر بسیار بالا رفته است.

این روزنامه در ادامه اذعان کرد: بعد از آنکه غرب با ارسال سلاح به مخالفان سوری مخالفت کرد، روحیه مخالفان بسیار پایین آمد و اگر آنها تعدادی از انبارهای سلاح ارتش سوریه را تحت کنترل خود در نمی آوردند، یقینا نمی توانستند جنگ را ادامه دهند و تصمیم صوری اتحادیه اروپا برای ارسال سلاح به مخالفان با این هدف بود که بعد از شکست شان در القصیر روحیه آنها کاملا از بین نرود.

معاریو در ادامه این گزارش خود آورد: درست است که سازمان اطلاعات اسرائیل بر این باور است که جنگ القصیر یک جنگ تاکتیکی بوده و سرنوشت ساز و تعیین کننده نبوده است، اما شکست مخالفان در القصیر نشان داد که سیاست خارجه آمریکا ضعیف است.

روزنامه مذکور به نقل از مسوولان اسرائیلی نوشت که دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا با این مساله موافقت کرد که ارسال سلاح به مخالفان مسلح در سوریه به تعویق بیفتد.

این روزنامه نوشت: آنچه که مطبوعات روسی می نویسند، درست است چرا که اگر آمریکایی ها تسلیم شرایط شوند، به مخالفان سوری اعمال فشارهای بیشتری وارد می کنند.

معاریو نوشت: هر شخصی در کشورهای عربی می تواند رخدادهای چند سال گذشته را درک کند و بداند که روسیه به هم پیمانان خود پایبند بوده و با تمام توان در کنار آنها می جنگد و این تعهد روسیه بسیار بیشتر از تعهدات آمریکا به هم پیمانانش است چرا که آمریکا به سرعت پشت حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر را خالی کرد و به هیچ وجه در کنار وی نایستاد.