به گزارش پارس ؛ عبدالرضا داوری مدیرمسوول روزنامه « شهروند» و مسوول کمیته رسانه ای دفتر هماهنگی ستادهای تعطیل شده مردمی « مشایی» در گفت وگو با « شرق» درباره شایعه فعال شدن ستادهای انتخاباتی مشایی توضیح داد.

اسفندیار رحیم مشایی این روزها کجاست و چه می کند؟

آقای مشایی به کارهای معمول و روزمره خود می پردازد و مشغول ساماندهی کارهای دبیرخانه جنبش عدم تعهدند.

در چند نقطه شهر ستادهایی با بنرهایی با چهره مشایی و احمدی نژاد برپا شده است! آیا خبرهایی مبنی بر تایید صلاحیت آقای مشایی در راه است که ما اطلاع نداریم؟

نه، من وجود این بنرها و فعال شدن ستادهای منسوب به آقای مشایی را اصلا تایید نمی کنم. بحث تایید صلاحیت ایشان را هم در حد شایعات شنیده ام ولی فکر نمی کنم اقدام خاصی صورت گرفته باشد.

پس این ستادها متعلق به کیست و چرا فعال شده است؟

این ستادها صرفا برای فعالیت انتخابات شوراهاست.

خب انتخابات شوراها چه ربطی به آقای مشایی دارد؟

فکر می کنم دوستانی سعی کرده اند با استفاده از نماد رییس جمهور و مشایی خودشان را به این جریان منتسب کنند.

یعنی شما هرگونه فعالیت انتخاباتی مربوط به مشایی را تکذیب می کنید؟

در مقطعی که فعالیت های انتخاباتی شروع شد، چند ستاد خودجوش مردمی در حمایت از آقای مشایی شکل گرفت، بعد با توجه به اینکه صلاحیت ایشان توسط شورای نگهبان احراز نشد، بخشی از این مجموعه تعدیل شد و بخشی هم برای شوراها نامزدهایی مد نظر داشتند. شاید همان ها فعال شده اند. ولی من به عنوان کسی که مسوول کمیته رسانه ای آقای مشایی بودم به قطع می گویم که به طور مشخص در دو هفته اخیر هیچ فعالیت انتخاباتی در رابطه با آقای مهندس مشایی انجام نشده است.

منظور شما چیست؟ در این بنرها عکس و مشخصاتی از هیچ نامزد شورای شهری وجود ندارد؟

شاید خواسته اند علاقه خود را نشان دهند. من خودم به طور مشخص این بنرهای تبلیلغاتی را که در آن از نماد مشایی استفاده شده باشد، ندیدم اما اگر هم باشد درواقع یک حرکت غیرسازمان یافته است.

ولی آقای احمدی نژاد اخیرا دوباره بحث « بهار» را مطرح کرده و گفته است « بوی بهار» می آید.

اگر اشتباه نکنم احمدی نژاد یک سال است که از این کلمه استفاده می کند و اصلا شعار انتخاباتی نیست بلکه نشان دهنده جهان بینی ایشان و به سمت ظهور انسان کامل نشانه دارد. خرج کردن عنوان بهار در فعالیت های انتخاباتی از سوی رییس جمهوری نهی شده بود حتی در ستادهای اولیه که شروع به کار کردند تاکید شده بود که بهار، شعار انتخاباتی نیست و یک آرمان است.

ولی ایشان عموما وقتی در کنار آقای مشایی بودند از شعار « بهار» استفاده می کردند.

نه « بهار» گفتمان یک جریان است و نزدیک انتخابات نبوده است. بر اساس اخبار سایت ریاست جمهوری از سال ۸۷ به این طرف شاید ۷۰۰ بار تا جایی که خاطرم هست از این کلید واژه بهار در حوزه های مختلف ایشان استفاده کرده است. من اعتقاد دارم که این گفتمان ادامه پیدا می کند.

چطور؟ دولت که عمرش رو به پایان است.

مگر قرار است صرفا در قدرت و دولت باشد تا بتواند گفتمانش را ادامه دهد؟

خب خارج از قدرت چه ابزاری دارد؟ درحالی که در دورانی هم که در قدرت بود، برای ارایه آن با مانع و مشکل روبه رو بود.

شأن این دو نفر که به مقام و منصبشان نبوده است. جلوه مشایی و احمدی نژاد بعد از ریاست جمهوری به مراتب بیشتر است. بعد از دوران ریاست جمهوری شاهد خواهید بود که این گفتمان بیشتر به چشم می آید