به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در دفتر حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی امام جمعه بجنورد و قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با وی دیدار و گفت وگو کرد.

حجت الاسلام یعقوبی طی سخنانی در ابتدای این دیدار ضمن تبریک بعثت نبی مکرم اسلام گفت: به آقای قالیباف که روزهای پرکار و پرتلاشی برای ایجاد شور و شعف در انتخابات و تعیین سرنوشت سیاسی کشور دارند، خسته نباشید می گوییم. این انتخابات نقش مهمی در معادلات جهانی دارد و گامی در سربلندی نظام اسلامی به شمار می رود.

وی افزود: امیدواریم این رقابت تنگاتنگ و نفس گیر با شور و شعور سیاسی همراه بوده و نتیجه مطلوبی برای نظام اسلامی در برداشته باشد و همانگونه که کشور و نظام در مسأله جهانی تثبیت شده است، با اقتدار بیشتری در جهان مطرح شود.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه بعثت نبی مکرم اسلام بر پایه ۳ پیام جهانی معنویت، عقلانیت و عدالت استوار است، زیرا پیامبر مکرم اسلام آمدند تا انسان ها را به سمت عقلانیت، معنویات و عدالت در جامعه هدایت کنند، تصریح کرد: همچنین در کلام امیرالمومنین (ع) آمده است که اگر مدیریت، ارزش ها را ضایع کند، حواشی را برجسته کند، انسان های کارآمد را کنار بگذارد و انسان های ناکارآمد را برگزیند این جامعه ممکن است به سرمنزل مقصود نرسد. بنابراین در کنار پیام بعثت پیامبر باید به این بیان امیرالمومنین (ع) توجه داشت.

حجت الاسلام یعقوبی تاکید کرد: مدیریت ما باید مدیریت ریلی باشد و نه دیمی. در بسیاری از موارد ما در کشور به صورت دیمی عمل کرده ایم و کشور را ریل گذاری نکرده ایم. یکی از وظایف رئیس جمهور محترم آن است که مدیریت ریلی را نهادینه کند. از دیگر سو ما به حدی مسایل اصلی و کلان داریم که نباید مسایل جزیی را بزرگنمایی کنیم. همچنین در کشوری زندگی می کنیم که بوی عطر شهادت و ولایت می دهد و هر تصمیمی که می گیریم باید در این فضا باشد و گوش به زنگ مقام معظم رهبری باشیم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تصریح کرد: کشور ما افراد خوب، باصلاحیت و شایسته ای دارد و هم اکنون نیز همه تفکرات در صحنه حضور دارند. میدان برای انتخاب اصلح باز است و دموکراسی بهتر از این در دنیا سابقه ندارد. آنها شعار دموکراسی می دهند و ما عمل می کنیم. انشاالله مردم با شور و بصیرتی که دارند دست به انتخاب بزنند و زمام اجرایی را به دست انسان شایسته ای بسپارند تا در کنار و همراه مقام معظم رهبری و نه جلوتر و نه عقب تر از ولایت فقیه به صورت شتابنده تر به قله های پیروزی نزدیک شوند.

وی در پایان تاکید کرد: حضور در این رقابت تنگاتنگ یک ایثار است و امیدواریم خداوند به همه شما و عزیزانی که فداکاری کرده اند و به صحنه آمده اند خیر دنیا و آخرت دهد. هرکدام از این افراد که به این موقعیت رسیده و تنفیذ رهبری پای آرای او آمد با جان و دل پذیرا هستیم. امیدواریم خداوند آنچه مصلحت ماست را در دل ها قرار دهد.

همچنین محمدباقر قالیباف در این دیدار طی سخنانی ضمن تبریک ایام ماه رجب و شعبان و بعثت نبی مکرم اسلام (ص) گفت: فرصتی بود که جنابعالی را از نزدیک زیارت کنم و برای شما آرزوی سلامتی، موفقیت، شادابی و نشاط دارم.

وی ادامه داد: یکی از برکات نظام اسلامی و وجود مقام معظم رهبری این است که در این نظام ریل گذاری به صورت روشن و شفاف صورت گرفته است. هم اکنون هم سند چشم انداز و سیاست های کلان را در ابعاد مختلف داریم و واقعیت آن است که این برنامه ریزی به حدی جامع است که اگر باز هم نخبگان دور هم جمع شوند نمی توانند چیزی به این برنامه ریزی جامع اضافه کنند.

قالیباف گفت: از دیگر سو برنامه های پنج ساله نیز در همین اساس تنظیم شده است، اما درد ما در جایی است که لکوموتیوران ها قائل نیستند در این ریل حرکت کنند و به جاده خاکی می روند. به این ترتیب هم وقت خودشان و هم وقت و فرصت های کشور را از بین می برند. این موارد خسارت های است که قابل جبران نخواهد بود.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در این کشور ظرفیت های انسانی و جوانی وجود دارند که می توانند برای کشور افتخارآفرینی کنند، اما آنها این ظرفیت ها و جوانان را معطل گذاشته اند و این سرمایه های عظیم را از دست می دهند.

وی ادامه داد: برای پیشرفت در کشور حق انتخاب نداریم، بلکه پیشرفت یک ضرورت و الزام است و محکوم به این هستیم که در این مسیر حرکت کنیم تا کشور براساس معنویت، عقلانیت و عدالت حرکت کند. نه مردم ما در حماسه سیاسی حق آزمون و خطا دارند و نه مدیران در حماسه اقتصادی حق دارند به آزمون و خطا دست بزنند. البته با آشنایی که دارم احساس من بر این است که مردم ما حماسه سیاسی را توأم با شعور و بصیرت رقم خواهند زد.

قالیباف تاکید کرد: حماسه در عین آنکه کار بزرگی است بار فرهنگی و معنایی دارد و شور توأم با شعور است و نه احساس زودگذر. در جامعه ما نیز این پختگی، درایت و صلابت دیده می شود. امیدوارم مردم ما حماسه سیاسی خوبی را رقم بزنند و دولت بعدی حماسه اقتصادی را که خواسته رهبری و مردم است محقق کرده و اداره کشور را بر ریل خودش قرار دهد. اگر تدبیر باشد می توان یک جامعه فقیر را غنی کرد، اما اگر تدبیر نباشد یک جامعه غنی نیز فقیر خواهد شد و به تباهی خواهد کشید.

وی همچنین گفت: کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند کارآمدی است. هر چقدر شعارهای انقلاب را بدهیم لازم است، اما اگر نتوانیم این شعارها را محقق کرده و عینیت دهیم به خود آن شعارها آسیب می زنیم.