به گزارش پارس ، مجری برنامه ی « گفت وگوی ویژه خبری» در گفت وگو با ایسنا، گفت: « گفت وگوی ویژه خبری» با مناظره ها تعارض ندارد؛ چرا که صداوسیما برنامه های متعددی برای افزایش آگاهی مخاطبان با دیدگاه داوطلبان ریاست جمهوری تدارک دیده است که بیشتر مکمل یکدیگرند به نحوی که بودن یکی از آنها سبب کم رونق شدن سایر برنامه ها نمی شود.

وی یادآور شد: « گفت وگوی ویژه خبری» فرصت مناسبی برای ارائه دیدگاه نامزدهای ریاست جمهوری در حوزه ی اقتصاد، سیاست و فرهنگ است؛ امیدواریم مناظره ها هم در کنار سایر برنامه های انتخاباتی بتوانند زمینه ساز یک رقابت جدی باشند.

عابدینی با بیان اینکه برغم گستردگی برنامه های صدا و سیما برای انتخابات ریاست جمهوری مردم احساس بی نیازی نمی کنند، خاطرنشان کرد: نامزدهای ریاست جمهوری علیرغم گستردگی برنامه های صدا و سیما جهت معرفی برنامه های خود ترجیح می دهند که مثلا در یک جمع ۱۰ هزار نفره هم شرکت کنند و سخنرانی داشته باشند؛ بنابراین به تمام نقاط کشور می روند به همین خاطر به نظر می رسد هیچ از برنامه های انتخاباتی مردم را بی نیاز نمی کند.

مجری « گفت وگوی ویژه خبری» در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تمایل داشتید که اجرای مناظره ها را عهده دار باشید؟ به ایسنا گفت: در هر حال صدا و سیما برای برنامه های تبلیغاتی خود یک آرایشی را تدارک دیده است، ما هم به عنوان کارمند صدا و سیما مسؤولیت اجرای هر برنامه ای که به ما سپرده می شود را می پذیریم؛ این در حالی است که اجرای مناظره ها در چهارچوب توانمندی هر فرد می گنجد و من فکر می کنم مجریانی که برای مناظره های امسال انتخاب شدند، افراد بسیار توانمندی هستند.

همچنین او درباره ی اینکه آیا وظیفه اجرای خود در برنامه های تبلیغاتی نامزدها را سنگین تر می داند یا مجریان مناظره ها؟ اظهار کرد: در حوزه ارتباطات این مساله تعاریف خودش را دارد؛ چرا که مصاحبه با افراد به شکل های مختلف اعم از چالشی، اطلاع رسانی، عمقی و… شکل می گیرد؛ بنابراین آنچه که برای « گفت وگوی ویژه خبری» تعریف شده، گفت وگو در چهارچوب تبیینی است به همین خاطر فکر می کنم آنچه که برای این برنامه تعریف شده با مناظره ها اندکی متفاوت است چرا که نوع وظیفه آنها با هم تفاوت دارد.

عابدینی در پایان گفت وگوی خود نظرش درباره ی مناظره های تلویزیونی را اینگونه مطرح کرد: صداوسیما در جهت تبلیغات نامزدهای انتخاباتی همه ی توان خود را به کار گرفته است تا زمینه اجرا را برای یک انتخاب مناسب برای هم میهنان فراهم آورد ؛ ضمن اینکه همیشه برای مناظره ها یکسری سناریو تعریف می شود. آگاهی مردم نسبت به نامزدهای ریاست جمهوری با مناظره های تلویزیون تا حدود زیادی حاصل شده است و امیدواریم طی چند روز آینده با استقرار برنامه هایی که صورت می گیرد این امر محقق می شود.