به گزارش پارس به نقل از ایسنا، یک مقام مسئول اعلام کرد، ارتش سوریه عملیاتی بی نظیر و برق آسایی را در شهر القصیر انجام داد که منجر به نابودی تعداد زیادی از تروریست ها و تسلیم عده ای دیگر و بازگشت امنیت به طور کامل به این شهر شد.

یکی از مبارزان حزب الله لبنان نیز به خبرگزاری رویترز گفت: ما حمله غافلگیرانه ای را در ساعات اولیه صبح روز چهارشنبه آغاز کردیم و وارد شهر شدیم و اعضای ارتش آزاد پا به فرار گذاشتند.

در این راستا یک مقام امنیتی وابسته به نیروهای سوری به این خبرگزاری گفت: ارتش سوریه همچنان به عملیات خود در مناطق شمالی که گروه های مخالف در آنجا مستقر هستند، ادامه می دهد.

همچنین یک مبارز حزب الله لبنان تصریح کرد: گروه های مخالف سلاح های خود را برداشته و به روستای الضبعه نزدیکی القصیر گریختند.

بر اساس بیانیه فرمانده کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه، آنچه که پیروزی در القصیر نامیده می شود پیامی صریح به تمام کسانی است که در تجاوزات علیه سوریه شرکت می کنند.

در بیانیه ارتش آمده است: اسنادی به دست آمده که نشان می دهد گروه های منطقه ای در وقایع سوریه دست دارند.

در مقابل منابع ارتش آزاد سوریه نیز به شبکه الجزیره گفتند: نیروهای نظام با حمایت اعضای حزب الله به اکثر مناطق القصیر تسلط یافته اند در حالی که چندین هزار شهروند و اعضای انقلابی در بخش شمالی شهر و حومه آن هستند و بیش از هزار تن زخمی شده اند.

سخنگوی کمیته های هماهنگی محلی در القصیر گفت: شهر تقریبا تقسیم شده به طوری که نیروهای نظام و اعضای حزب الله بر منطقه جنوبی و شرقی تسلط دارند و نیروهای ارتش آزاد و چندین هزار شهروند در منطقه شمالی تحت محاصره اند.

این سخنگو نسبت به آنچه رخ داده، هشدار داد و گفت: تلاش برای خالی کردن شهر از زخمی ها و غیرنظامیان با شکست روبه رو شده و حزب الله و ائتلاف ملی مخالفان سوریه مسئول سرنوشت کسانی هستند که در حال حاضر در القصیرند.

از سوی دیگر، مدیر بیمارستان القصیر تاکید کرد که اکثر زخمی ها از این منطقه به مناطقی در جنوب ریف حمص منتقل شده اند.

وی خاطرنشان کرد: ارتش سوریه باید به تعهدات خود برای خالی کردن شهر از زخمی ها و غیرنظامیان عمل کند.

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از بیانیه مخالفان در القصیر خبر عقب نشینی شان را از این شهر منتشر کرده بود.

در این بیانیه آمده بود، به علت کمبود کمک ها و دخالت حزب الله لبنان این شهر تخلیه شده و ده ها مبارز در زمینه تامین امنیت روند عقب نشینی شهروندان و مخالفان سوری در این شهر باقی مانده اند.

این در حالی است که جورج صبره، رییس ائتلاف ملی گروه های مخالف سوریه بر ادامه درگیری با نظام سوریه تا زمان آزاد سازی کل کشور تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: سوریه در معرض جنگی خارجی قرار گرفته و نظام سوریه بدون سلاح بیگانه قادر به حفظ بقای خود نیست.

صبره در گفت و گوی تلویزیونی از استانبول خطاب به اعضای ارتش آزاد سوریه گفت: در این دوره کوتاه قهرمانی نادر شما ثابت شده و شما باید به این مبارزات خود تا زمان آزاد سازی کشور ادامه دهید.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که در القصیر رخ داده زنجیر همزیستی بین شیعیان و جوامعشان را نابود می کند. جامعه جهانی و اتحادیه عرب باید تلاش فوری برای نجات ملت سوریه صورت دهند.

شبکه حقوق بشر سوریه درباره تعداد قربانیان عملیات نظامی القصیر که از بیش از دو هفته پیش آغاز شده گزارش داد که تاکنون ۲۷۳ تن کشته و بیش از ۲۴۰۰ تن زخمی شده اند که ۱۸۰۰ تن غیرنظامی هستند که شامل ۲۳۰ کودک و ۱۷۰ زن است.

با سقوط القصیر به دست نیروهای نظام اسد تمام گروه های مخالف در حومه جنوبی حمص به روستای بویضیه در شرق حمص گریخته اند.

در ادامه تحولات میدانی دیگر جبهه غربی از منطقه واقع در بین دو شهر داریا و معضمیه الشام در ریف دمشق از صبح روز چهارشنبه شاهد درگیری های شدید بین ارتش آزاد و نیروهای نظامی سوریه بوده است.

شبکه خبری شام اعلام کرد که درگیری ها بر جبهه غربی داریا متمرکز بوده است و نیروهای مخالف توانستند یکی از مراکز ایست بازرسی را تحت کنترل خود بگیرند.

در منطقه دیر الزور در شرق سوریه نیز درگیری های شدیدی همزمان با بمباران گسترده در جریان است.

سایت شبکه النشره نیز ادعا کرد که حدود ۱۸ راکت از سوریه به شهر بعلبک لبنان اصابت کرده است.

ارتش نظام سوریه نیز قصد دارد طی ساعات آینده حمله ای را بر حومه شمالی حلب آغاز کند.

النشره گزارش داد که ارتش سوریه تعداد زیادی تانک ها و خودروهای زرهی خود را در این منطقه مستقر کرده و در حال انتقال ذخایر و تجهیزات جنگی است.

روزنامه الجمهوریه نیز به نقل از یک مقام نزدیک به رهبری سوریه اعلام کرد که جنگ در سوریه با آزاد سازی القصیر پایان نیافته است و این شهر دروازه اصلی برای ورود به منطقه میانی یعنی حمص و توابع آن تا رسیدن به منطقه بقاع است.

همچنین جنگ در مرزهای لبنان و سوریه پایان نیافته و نظام سوریه عزم خود را برای مبارزه با ارتش آزاد سوریه، جبهه النصره و تکفیری ها جزم کرده است.

این مقام گفت: بعد از القصیر جبهه مبارزات ارتش، حلب و ریف دمشق خواهد بود که بخش اعظمی از آن آزاد شده است.

وی تاکید کرد: نظام سوریه طرح پاکسازی سایر مناطق را جدای از برگزاری کنفرانس ژنو ۲ دارد.

این مقام این گفته را که نظام اسد تنها بر ۴۰ درصد خاک سوریه تسلط دارد را به استهزاء گرفت و گفت: دمشق و شهرهای بزرگ همچنان تحت کنترل ارتش سوریه است.

وی درباره دخالت حزب الله لبنان در سوریه گفت: آیا مقاومت حق ندارد از چند متری مرزهای خود برای حمایت از این مرزها عبور کند؟

وی ورود حزب الله به درگیری ها را آنطور که مخالفان ادعا می کنند، تکذیب کرد و گفت: ارتش سوریه پیروز این درگیری هاست.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که بعد از پیروزی ارتش سوریه در منطقه ضاحیه (حومه) جنوبی بیروت اعضای حزب الله به عابران و رانندگان خودروها شیرینی پخش می کردند.

منطقه ضاحیه جنوبی بیروت روز گذشته شاهد فضایی از شادی و جشن بود و کسانی که در این مراسم ها شرکت داشتند پرچم های حزب الله را در دست داشتند و فریاد می زدند" القصیر سقوط کرد" .