به گزارش پارس به نقل از مشرق، تسنیم به نقل از خبرگزاری « رویترز» نوشت: کاخ سفید روز چهارشنبه حمله نیروهای دولت سوریه به القصیر را که با کمک نیروهای حزب الله لبنان منجر به آزادی سازی این شهر مرزی شد، محکوم کرد.

« جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد: « آمریکا با شدیدترین عبارات ممکن حمله نیروهای حکومت بشار اسد به شهر القصیر را که به کشته شدن شماری از غیر نظامیان منجر شد، محکوم می کند. »

در این بیانیه در حالی از کشته شدن غیرنظامیان سخن آمده است که این شهر از مدت ها پیش در پی یورش تروریست های مسلح، خالی از سکنه بود و ارتش سوریه روز گذشته پس از آزاد سازی این شهر و بیرون راندن شورشیان، از شهروندان آن خواست به خانه های خود بازگردند.

سخنگوی کاخ سفید افزود: « مشخص است نظام سوریه به تنهایی قادر نبود القصیر را از دست معارضان آزاد کند بلکه دمشق در ماموریت خود در القصیر به حزب الله و ایران تکیه کرد. »

کارشناسان تصریح می کنند که القصیر برای غرب و کشورهای منطقه ای هم پیمان با آمریکا یک نقطه راهبردی مهمی بود که از طریق آن قصد داشتند طرح ضد سوری خود را به اجرا در آورند.

همانطور که رسانه های اسرائیلی آزاد سازی این شهر را دستاوردی بزرگ و تاکتیکی برای ارتش سوریه و ضربه ای مهلک به روند عملیات قاچاق تسلیحات به معارضان از لبنان توصیف کردند.